• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
5
رئیس‌کل دادگستری استان گیلان:

زمین‌خواران در انتظار برخورد دستگاه قضائی باشند

  • کد خبر : 22347
  • 14 خرداد 1399 - 16:11
زمین‌خواران در انتظار برخورد دستگاه قضائی باشند
رئیس‌کل دادگستری استان گیلان ضمن انتقاد از عدم همکاری مناسب مسئولان با سرمایه‌گذاران گفت: زمین‌خواران در انتظار برخورد شدید دستگاه قضائی باشند.

به گزارش گیلان شهر ، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی امروز در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان گیلان از برخورد قاطع دستگاه قضائی با زمین‌خواران در استان گیلان سخن گفت و اظهار داشت: در گیلان همکاری لازم و خوبی با سرمایه‌گذاران انجام نمی‌شود لازم است متولیان امر این رویه را تغییر دهند.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری و توجه فراوان ایشان به مسائل اقتصادی در چند ساله اخیر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: تمامی قوا دستگاه‌ها باید برای تحقق این شعار راهبردی تلاش و مسیر عملیاتی شدن آن را با برنامه‌ریزی هموار کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی نیز در راه تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال حرکت‌های لازم را انجام می‌دهد تصریح کرد: یکی از معضلات ما در گیلان عدم مدارا و همکاری با سرمایه‌گذاران است بنابراین انتظار داریم دستگاه‌ها بر مبنای قانون و با هدف ارتقاء و پیشرفت، مسیر سرمایه‌گذاری را در استان هموار کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان ضمن انتقاد از اقدامات انجام شده در حوزه اراضی ملی چاف و چمخاله واقع در شرق استان گیلان در راستای برخورد با زمین‌خواران تصریح کرد: باید اقدامات مقابله‌ای با این پدیده به سرعت انجام شوند و از طرفی نظارت دقیق نهادها و دستگاه‌های متولی در این زمینه بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه باید با سودجویانی که هکتارها زمین را از کشاورزان به کمترین قیمت خریداری کرده و به ساخت و ساز غیرقانونی اختصاص می‌دهند برخورد قاطع انجام شود خاطرنشان کرد: نمی‌توان نسبت به زندگی و معیشت مردم بی‌تفاوت بود از طرفی موضوع تغییر کاربری اراضی آن هم در استانی نظیر گیلان باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان به ایام سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره)  و قیام ۱۵ خرداد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اندیشه‌ها و راه امام نباید فراموش شود و مدیران و مسئولان باید با مطالعه سیره و سخنان ایشان در صحیفه نور در امتداد مسیر والای انقلاب اسلامی حرکت کنند.

به گزارش تسنیم گیلان از جمله استان‌های شمالی کشور چند سالی است که با پدیده‌های خطرناکی مانند تغییر کاربری اراضی کشاورزی و فروش گسترده زمین‌ها روبه‌رو است که این امر به گفته متخصصان امر در آینده تبعات مخرب و جبران‌ناپذیری اقتصادی و اجتماعی را به بار می‌آورد.

انتهای پیام/۶۱۴/ح

 
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=22347

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics