عضو هیات رئیسه مجلس دهم با بیان اینکه منابع اولیه اجرای طرح رتبه بندی فرهگیان را ۶۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌اند، افزود: طرح رتبه بندی فرهنگیان بعد از اعلام دولت از خرداد ماه سالجاری به صورت کامل اجرا می‌شود، با اجرای این طرح تعادل و عدالت برقرار می‌شود و همه فرهنگیان می‌توانند از تسهیلات و امکانات لازم بهره‌مند شوند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌های برون‌رفت از چالش‌های حقوق و مزایای فرهنگیان، اجرای دقیق طرح نظام رتبه‌بندی فرهنگیان بوده که در راستای نظام تحول بنیادین آموزش و پرورش است لذا اجرای این طرح را می‌تواند برگ زرینی در عملکرد دولت و مجلس برشمرد.   

عباسی تصریح کرد: جهت متناسب‌سازی حقوق و مزایای کارکنان دولت نیز تغییراتی انجام خواهد گرفت، کسانی که زیر ۶ میلیون تومان دریافتی دارند، تغییراتی در حقوق شان اعمال می‌شود.

وی در خصوص جذب حق‌التدریسی‌ها گفت: در طرح استفساریه‌ای که در خصوص تعیین تکلیف استخدام معلمین حق‌التدریس ارائه شده، بیش از ۳۰ هزار نفر به قبلی‌ها الحاق شدند، برای خریدخدماتی‌ها و آموزش‌دهنده‌ها به زودی یک آزمونی برگزار می‌شود. در خصوص پیش دبستانی‌ها و حق‌التدریسی‌ها نیز استخدام خواهند شد و در دانشگاه تربیت‌معلم و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش خواهند دید.  

نماینده مردم رودسر و املش در خصوص قیمت چای بیان کرد: امسال نسبت به گذشته قیمت‌ها بهتر شده و قیمتی که برای چای درجه یک در نظر گرفته شده تفاوت چندان با قیمتی که کارخانجات پرداخت می‌کنند، ندارند. از مسئولین سازمان چای، جهادکشاورزی و کشاورزان می‌خواهیم که با دقت در تحویل و دریافت برگ سبز چای، فرآوری، تولید چای خشک و عرضه به بازار زنجیره را حفظ کنند. این قیمت‌گذاری باعث افزایش سرانه درآمد مردم روستا و اقتصاد استان می‌شود.  

عباسی ادامه داد: در دوره کرونا و پساکرونا مردم از نظر معیشتی در تنگنا قرار گرفتند و دولت با حمایت‌های گوناگون سعی در کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا داشت؛ در سال ۹۹ با توجه به شرایط سخت کرونا و هزینه‌هایی که در برداشته، بایستی در مصرف منابع دقت لازم صورت گیرد تا انشاالله مردم ما بیش از این دچار زیان و خسارت نشوند.