• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
4
مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان:

مالکان اسناد تاریخی، خود را برابر نسل نو مسئول بدانند

  • کد خبر : 21465
  • 21 اردیبهشت 1399 - 18:26
مالکان اسناد تاریخی، خود را برابر نسل نو مسئول بدانند
رشت - ایرنا - مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان با بیان اینکه هویت یک ملت در اسناد ملی آن نهفته است ، از مالکان نسخ مکتوب اعم از مردم و نهاد ها، خواست خود را در برابر نسل نو مسئول بدانند.

به گزارش گیلان شهر :ژاله حساس خواه کفت  اسناد به واقع نماد هویتی ماست و باید این هویت به نسل های نو منتقل شود؛ بر این اساس، دارندگان اسناد باید نسبت به آن اهتمام داشته و اجازه ندهند اسناد هویتی و تاریخی این سرزمین کنج گنجه ها و طاقچه ها بپوسد.

وی تصریح کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان این آمادگی را دارد تا از نسخی که مالکان آنها علاقه ای به اهداء اسناد در اختیار ندارند تنها برای بهره پژوهشگران و حافظه نسل نو ، از محتوای اسناد یاد شده نسخه الکترونیک تهیه کند و اصل سند را به مالکان بازگرداند.
وی خاطرنشان کرد: آرشیو ملی جایگاه امنی برای اسناد اهدایی است و مردم نسبت به حفظ و احیاء اسناد اهدائی اطمینان داشته باشند.
 حساس خواه گفت : اهدای اسناد موضوعی است که در جامعه ما مغفول مانده و صاحبان اسناد در واهمه و ترس از اهدا سر می کنند؛ حال آنکه سازمان اسناد سعی می کند با تمام قوا در انجام رسالت خود یعنی نگهداری از اسناد فرهنگی – هویتی این ملت و سرزمین اهتمام داشته باشد.
وی تاکید کرد: اسناد در بردارنده اسرار و شگفتی های تاریخی یک ملت و سرزمین است و این پیشینه فارغ از هر قید و بند سیاسی متعلق به همه مردم است و می تواند در ترسیم چشم انداز آینده مردم نقش آفرین باشد.
وی، فرهنگسازی برای شناسایی سند و  اهمیت دادن و صیانت از آن را یکی از اولویت های اصلی این سازمان عنوان  و از رسانه ها درخواست کرد در ترغیب مالکان اسناد نسبت به اهدا یا اجازه تهیه نسخه الکترونیک اسناد بیش از همیشه اهتمام داشته باشند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=21465

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics