• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5
معاون سیاسی امنیتی فرماندار رشت تاکید کرد؛

لزوم تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف رشت در حوزه پدافند غیرعامل

  • کد خبر : 21358
  • 18 اردیبهشت 1399 - 20:54
لزوم تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف رشت در حوزه پدافند غیرعامل
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار رشت با بیان اینکه بحران برف و کرونا موجبات شناسایی نقاط قوت و ضعف شهرستان در حوزه پدافند غیر عامل را فراهم آورد، گفت: باید در راستای تقویت این نقاط قوت و رفع نقاط ضعف، برنامه ریزی و اقدام جدی شود.

به گزارش گیلان شهر ، فریبرز سعیدی کیا در جلسه پدافند غیر عامل این شهرستان با تاکید بر اهمیت رعایت اصول پدافند غیر عامل و جدی گرفتن آن از سوی دستگاه های اجرایی، خاطر نشان کرد: وقوع بحران برف و کرونا  به منزله یک رزمایش پدافند غیر عامل محسوب می‌شود که بسیاری از نقاط قوت و ضعف ما در آن آشکار شد.

وی با اشاره به مورد آزمون قرار گرفتن زیرساخت ها و آمادگی شهرستان در مقابل بحران های اخیر، گفت: باید از بحران ها به عنوان فرصتی جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خویش استفاده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار رشت ضعف زیرساخت های برق و ایجاد مشکلات در این زمینه را یکی از  نقاط ضعف در زمان وقوع بحران برف عنوان کرد و افزود: شهرداری و اداره راه باید در هنگام بارش برف با برف روبی سریع و باز نگاه داشتن راه ها، شرایط را برای خدمات رسانی ماموران اداره برق در راستای رفع زیرساخت های اسیب دیده مهیا کنند.

سعیدی کیا با تاکید بر نقش نانوائی ها در هنگام بروز بحران به عنوان تامین کننده قوت غالب مردم، اظهار داشت: در راستای رعایت اصول پدافند غیرعامل و خدمات رسانی نانوائی ها به هنگام قطع گاز، تاکنون ۲۵ درصد از نانوائی های شهرستان به سیستم دوگانه سوز مجهز شدند.

وی با بیان اینکه فرایند دوگانه سوز کردن نانوائی های شهرستان رشت باید با شتاب بیشتری تداوم داشته باشد، تصریح کرد؛ در این زمینه نیاز است با هماهنگی بانک ها، تسهیلات لازم در اختیار نانوایان قرار  گیرد.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار رشت با بیان اینکه استان گیلان در زمره اولین استان های کشور بود که با مسئله شیوع کرونا روبرو شد، افزود: علی رغم اینکه استان گیلان و شهرستان رشت، تجربه ای که هم اکنون سایر استان ها در اختیار دارند را نداشت، روی هم رفته با تلاش ستاد مقابله با کرونا و همکاری و مشارکت خوب مردم و اصناف، شاهد موفقیت استان گیلان و شهرستان رشت در مدیریت این روند شیوع این بیماری بودیم.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=21358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics