• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
8

احداث دستگاه زباله‌سوز‌ یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم رشت است

  • کد خبر : 21263
  • 17 اردیبهشت 1399 - 17:59
احداث دستگاه زباله‌سوز‌ یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم رشت است
استاندار گیلان با بیان اینکه انتظارات به حق مردم باید برآورده شود گفت: احداث دستگاه زباله‌سوز مهم‌ترین مطالبه مردم رشت است.

به گزارش گیلان شهر ، ارسلان زارع امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان گیلان احداث دستگاه زباله‌سوز رشت را یکی از مهمترین پروژه‌ها و مطالبات مردم ذکر کرد و اظهار داشت: جذب بودجه و اعتبارات مصوب اجرای این طرح از جمله موضوعاتی است که انتظار داریم اهتمام لازم برای تحقق آن وجود داشته باشد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه تمام مسئولان نسبت به اجرای پروژه زباله‌سوز رشت متعهد بوده و درصدد عمل به رسالت خود در این زمینه هستند عنوان کرد: با توجه به بحران کرونا اقدام شرکت‌های خصوصی، کارفرمایان،کارآفرینان و شهرداری‌های استان گیلان در عدم تعدیل نیروها با وجود کاهش درآمدهایشان بسیار ارزشمند است.

زارع به بحث پدافند غیرعامل نیز اشاره کرد و فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی را بند هفتم سیاست‌های کلی پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: شایسته است برنامه‌ریزی‌های مدونی باید برای مواجهه و مدیریت آسیب‌های مختلف اجتماعی انجام شود تا بتوانیم در مهار و مدیریت آن‌ها از سرمایه‌های خوب مردمی استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان برگزاری دوره‌های آموزشی و مشارکت دادن تشکل‌های مردم نهاد را برای پیشبرد سیاست‌های پدافند غیرعامل ضروری خواند و ابراز داشت: یکی از پایه‌ها و مهم‌ترین شروط در بررسی شرایط توسعه‌یافتگی هر جامعه‌ای وجود ثبات نسبی، امنیت و پایداری زیرساخت‌های آن کشور است. 

وی اقدامات پدافندی را به بیانی واضح‌تر مجموعه‌ای از فعالیت‌های هوشمند و برنامه‌ریزی شده در راستای مواجهه با تهدیدات و مصون‌سازی از آسیب‌ها تلقی کرد و گفت: صنایع و تأسیسات کشور باید به سمت افزایش سطح پایداری در جامعه گام بردارند؛ بنابراین باید برای تحقق این موضوع به صورت جدی برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اقدامات پدافند غیرعامل، زمینه‌ساز پایدارترین و ارزان‌ترین روش دفاع و مناسب‌ترین راهکار افزایش آستانه مقاومت ملی هستند خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی‌های مدونی برای مواجهه و مدیریت آسیب‌های اجتماعی انجام شود تا بتوانیم در مهار و مدیریت آن‌ها نظیر بحران کرونا از سرمایه مردمی استفاده کنیم.

وی شیوع گسترده ویروس کرونا در دو ماه اخیر و اپیدمی شدن آن در سراسر جهان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در جریان موضوع شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم که تا چه میزان همکاری‌های گسترده مردمی جهت رعایت توصیه‌های بهداشتی و پرهیز آنان از حضور در اماکن عمومی در کنترل بیماری اثرگذار بود.

نماینده عالی دولت در گیلان رویکردی که نظام اسلامی ایران برای مقابله با کرونا در پیش گرفت را در کنار یافتن راه حل‌هایی علمی مطابق با استانداردهای جهانی برای کنترل بیماری اثربخش خواند و گفت: در حال حاضر کشورهای غربی به علت شیوع کرونا با مخاطرات و چالش‌های بسیار زیادی مواجه هستند.

انتهای پیام/۶۱۴/ ت

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=21263

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics