• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5
به همت موکب خدام العتره شهر رشت؛

“برکت سفره های سحری” به خانه های نیازمندان می رود/روزانه هزار سحری گرم

  • کد خبر : 20931
  • 10 اردیبهشت 1399 - 14:56
“برکت سفره های سحری” به خانه های نیازمندان می رود/روزانه هزار سحری گرم

به گزارش گیلان شهر :پویش مردمی طبخ روزانه هزار سحری گرم با عنوان “برکت سفره های سحری” به وسیله موکب خدام العتره اجرا می شود.این موکب اعلام نمود: توجه و کمک به کسانی که در اداره زندگی خود با دشواری رو به رو هستند یکی از حکمتهای روزه در ماه مبارک رمضان است. در احادیث […]

به گزارش گیلان شهر :پویش مردمی طبخ روزانه هزار سحری گرم با عنوان “برکت سفره های سحری” به وسیله موکب خدام العتره اجرا می شود.
این موکب اعلام نمود: توجه و کمک به کسانی که در اداره زندگی خود با دشواری رو به رو هستند یکی از حکمتهای روزه در ماه مبارک رمضان است.
در احادیث و روایات بسیار اطعام نیازمندان در این ماه خدا سفارش شده که حتی عنوان گردیده که از روزه مستحبی نیز اهمیت بیشتر دارد.
حضرت امام جعفر صادق(ع) می فرمایند: کسی که مؤمنی را افطاری دهد، کفاره یکسال گناه او شمرده می شود و کسی که دو مؤمن را افطاری دهد، بر خداوند است که او را وارد بهشت سازد. (وسائل الشیعه، ج ۷، ص ۱۰۱ و ۱۰۲٫)
بدون شک اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان خود عبادتی خالصانه و نیکو است به شرطی که به قصد قربت باشد.
مدیر اجرایی موکب در این باره بیشتر توضیح داد و گفت: ما خادمان مردم در موکب خدام العتره شهر رشت با فرا رسیدن ماه میهمانی خدا با تاکید بر اینکه امیدواریم همه کارهایمان برای خدا و به قصد قربت باشد برای نیل به اهداف والای دین مبین اسلام، پویش اطعام نیازمندان را دنبال خواهیم‌‌ کرد.
غذاهای گرم طبخ شده در نهایت رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی ،بین پاکبانان زحمتکش شیفت شب و سامانکده شهرداری رشت و همچنین خانواده های مناطق محروم حاشیه شهر توسط گروه های جهادی توزیع خواهد شد.
در کنار این حرکت و در هنگام طبخ غذا برنامه های فرهنگی ، تلاوت قرآن ، وعظ و سخنرانی ، مداحی و مناجات خوانی در ماه بهار قرآن اجرا می گردد .
مدیر اجرایی این موکب خاطر نشان کرد: همشهریان گرامی نیز می توانند در این کار خیر و خداپسندانه با ما همراه شده و سهیم شوند و با پرداخت مبالغی بر اساس هزینه هر پرس غذای نذری ۱۰ هزار تومان خدمتگزاران مردم در موکب خدام العتره شهر رشت را همراهی کنند.
این موکب شماره کارت برای همیاری را ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۲۸۱۱۴۲۸ درجهت اهدای کمکهای نقدی و هماهنگی با شماره موبایل ۰۹۱۱۷۲۰۱۰۳۲ را برای همکاریهای غیرنقدی اعلام کرده است.
کلیک :گزارش تصویری پویش مردمی طبخ روزانه هزار سحری گرم با عنوان “برکت سفره های سحری”

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=20931

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics