• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
5
رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان:

گیلان ۲۳ پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی دارد

  • کد خبر : 20749
  • 06 اردیبهشت 1399 - 17:25
گیلان ۲۳ پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی دارد
رشت- رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به شناسایی ۲۳ پروژه استان برای واگذاری به بخش خصوصی، گفت: تکمیل این پروژه ها به ۵۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گیلان شهر ، کیوان محمدی صبح شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به وضعیت بند ج جرایم ماده ۲۴ قانون و مبالغ قابل توجه‌ای که بابت این بند از بودجه عمرانی استان اختصاص یافته است، اظهار کرد: از سال ۹۵ تاکنون در مجموع ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بودجه عمرانی استان برای پرداخت جرایم در قالب این بند اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی گیلان بیشترین موارد جرایم در این بند را دارد، گفت: بیشترین مبلغ در قالب این بند به دو پرونده شهرستان آستارا با مبلغ ۵۱ میلیارد تومان اختصاص یافته و بیشترین شاکیان نیز مربوط به شهرستان رشت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان به برخی دلایل ایجاد چنین پرونده‌ها و جرایمی برای دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: عدم مطالعه و برآوردهای درست پروژه‌ها، عدم اجرای درست، تملک به موقع زمین‌ها، ضعف در بخش حقوقی دستگاه‌های اجرایی و عدم حضور نماینده حقوقی دستگاه‌ها برای دفاع برخی از دلایل تشکیل پرونده‌ها و پرداخت جرایم است.

محمدی در ادامه همچنین با اشاره به موضوع مهدهای کودک و لزوم توجه به این حوزه با توجه به تأثیرات آن در شکل گیری شخصیت کودکان در آینده، تصریح کرد: گیلان تنها استانی است که بندی به این موضوع را در آمایش سرزمینی خود لحاظ کرده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه هیچ برنامه خاص و مدونی برای این گروه سنی پیش بینی نشده است، گفت: اگر بخواهیم آینده روشنی داشته باشیم نیازمند توجه به این گروه سنی هستیم در همین راستا جلساتی با بهزیستی و کارشناسان این حوزه برگزار شده است.

رئیس برنامه و بودجه گیلان در ادامه با اشاره به موضوع واگذاری پروژه‌ها در قالب تبصره ۱۹، اظهار کرد: در سال گذشته در قالب این تبصره ۲۳ پروژه توسط شش دستگاه تعریف و نهایی شد که با پیشرفت‌های فیزیکی متغیر بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه‌ها نیازمند ۵۱ میلیارد تومان اعتبار هستیم، افزود: دستگاه‌ها ظرف مدت یک پروژه‌های قابل واگذاری خود برای امسال را تعیین و اعلام کنند.

کد خبر ۴۹۰۸۷۲۹
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=20749

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics