• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
4

جزئیات بودجه ۹۹ شهرداری رشت تصویب شد /تعیین تکلیف پروژه ۸دی و خیابان جوان در بودجه ۹۹ شهرداری رشت/

  • کد خبر : 20691
  • 01 اردیبهشت 1399 - 22:46
جزئیات بودجه ۹۹ شهرداری رشت تصویب شد /تعیین تکلیف پروژه ۸دی و خیابان جوان در بودجه ۹۹ شهرداری رشت/
در جلسه شورای اسلامی شهر رشت به تعیین تکلیف پروژه‌هایی ازجمله هشت دی، خیابان جوان، سرچشمه و غیره که سال‌هاست به حال خود رهاشده‌اند در سال ۹۹ تأکید شد.

به گزارش گیلان شهر  رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و سی و هفتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: سپاه از دستاوردهای انقلاب در تمامی ادوار ازجمله روزهای جنگ و غیره باغیرت از ایران اسلامی دفاع کرده است.

*پرداخت حقوق کارگران رفت‌وروب جزو بودجه عمرانی قرار گرفت

اسماعیل حاجی پور با اشاره به تصویب کلیات بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت به مبلغ نه‌صد و پنج میلیارد تومان پیش از آغاز سال جدید افزود: بر اساس دستورالعمل‌های وزارت کشور پرداخت حقوق کارگران رفت‌وروب و فضای سبز جزو بودجه عمرانی قرارگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در بررسی بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت به این نتیجه رسیدیم که پروژه‌های متعدد تعریف نشود، گفت: شیرینی پروژه‌ها در افتتاح و بهره‌برداری از آن پروژه است و در این راستا قصد داریم چند پروژه مهم ازجمله پروژه سرچشمه، هشت دی، خیابان جوان و غیره را که سالیان طولانی است به حال خود رهاشده را تعیین تکلیف کنیم.

*پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه هوشمند سازی شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید به هوشمند سازی شهرداری رشت بیان کرد: باید شرایط صدور پروانه برای مراجعه‌کنندگان تسهیل شود و دراین‌باره تاکنون پیشرفت ۳۵ درصدی حاصل‌شده است.

حاجی پور به نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در نقاط مختلف رشت اشاره کرد و گفت: این مهم نیز در دست بررسی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاران برای مشارکت در پروژه‌های عمرانی رشت در دست انجام است، تصریح کرد: خوشبختانه در نشست‌هایی که با قرارگاه خاتم  برگزارشده است به نتایج خوبی دست پیداکرده‌ایم و امیدواریم با مشارکت قرارگاه خاتم در برخی از پروژه‌های بزرگ عمرانی شهرداری رشت رضایتمندی شهروندان فراهم شود.

*پرداخت ۲۸ میلیارد تومان حقوق و مزایا به کارکنان شهرداری رشت

شهردار رشت نیز با حضور در جلسه علنی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۹ پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری رشت ماهیانه ۲۸ میلیارد تومان برآورد شده، اظهار کرد: بابت هوشمند سازی به سازمان فاوا در سال ۹۹ مبلغ ۱۶ میلیارد تومان بودجه اختصاص پیداکرده و همچنین برای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی نیز مبلغ ۱۶ میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم.

ناصر حاج محمدی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۹ نیز تملک‌هایی در مسیرهای مختلف در پروژه گنجانده‌شده، افزود: این تملک‌ها در مسیرهای مختلف در رشت انجام می‌شود.

*خداحافظی شورای پنجم رشت بدون انجام عملکرد قابل‌توجه

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اگر عملکرد قابل‌توجهی مشاهده نشود شورای پنجم باید بدون عملکرد چشمگیری در پایان دوره فعالیتی‌اش خداحافظی کنید، اظهار کرد: پروژه رصدخانه کوشیار گیلانی سال‌هاست که به حال خود رهاشده و انتظار دارم در بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت این پروژه حتماً موردتوجه قرار بگیرد و هدیه‌ای به جامعه علمی و علاقه‌مندان به نجوم در شهر رشت باشد.

محمدحسن عاقل منش با بیان اینکه ممکن است توفیق خدمات همواره برایمان حاصل نشود، افزود: موزه مشروطه از دیگر خواسته‌های به‌حق است که دراین‌باره تعدادی از مجموعه‌داران نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با ابراز گلایه از وضعیت آرامگاه دکتر حشمت رشت بیان کرد: این مهم بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند به یک جاذبه گردشگری و فرهنگی مناسب تبدیل شود.

عاقل منش وضعیت آرامگاه شهدای گمنام در بوستان ملت و مسکن مهر رشت را نیازمند توجه بیشتر دانست و گفت: آرامگاه شهدای گمنام در رشت را می‌توانیم با همراهی متولیان شهرستانی و استانی در این حوزه به نتیجه برسانیم.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تائید سخنان محمدحسن عاقل منش عضو دیگر شورا پیرامون توجه بیشتر به پروژه‌های عمرانی رشت اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم از سرجمع اعتبارات عمرانی شهرداری رشت در سال ۹۹ اعتباری به‌منظور اجرای پروژه‌های فرهنگی اختصاص پیدا کند.

احمد رمضانپور ممیزی املاک را یکی از منابع درآمدی مناسب برای شهرداری‌ها دانست و افزود: با اجرای طرح ممیزی املاک در حوزه درآمدی شهرداری رشت اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

*سهم ناچیز پروژه‌های فرهنگی در بودجه  عمرانی شهرداری رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام رشت اظهار کرد: سهم پروژه‌های فرهنگی در بودجه عمرانی سال ۹۹ شهرداری رشت بسیار ناچیز است.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه پروژه‌های میدان امام علی (ع) و امام حسین (ع) باید در اولویت قرار بگیرند، افزود: متأسفانه پروژه آرامگاه شهدای گمنام در بوستان ملت و مسکن مهر رشت  هنوز به نتیجه نرسیده و انتظار داریم به این مهم توجه  بیشتری معطوف شود.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز با تائید سخنان محمدحسن عاقل منش عضو دیگر شورای شهر رشت  پیرامون توجه بیشتر به آرامگاه شهدای گمنام رشت اظهار کرد: امروز که در امنیت و آرامش زندگی می‌کنیم به برکت خون شهدایی است که جان خود را صادقانه در راستای دفاع از ارزش‌های انقلاب فدا کردند و اگر همکاران شورایی اجازه بدهند شخصاً پیگیر اجرای پروژه آرامگاه شهدای گمنام می‌شوم.

حامد عبداللهی با بیان اینکه وقتی شاهد کم‌کاری مسؤول یکی از نواحی هستیم نباید وظیفه دیگری به وی موکول کنیم، افزود: شورا باید بخش نظارتی‌اش را تقویت کند و سیاست‌گذاری کلی مجموعه شهرداری باید با شخص شهردار باشد.

*انتصابات در شهرداری رشت بر اساس آئین‌نامه‌های مشخص

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه  با تأکید به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اظهار کرد: باید پروژه‌هایی که با مشکلات کمتری مواجه هستند را در دستور کار قرار بدهیم تا با سرعت بیشتری به اتمام و بهره‌برداری برسد.

بهراد ذاکری با تأکید به اینکه حق‌وحقوق پرسنل شهرداری رشت واقعی دیده شود، افزود: باید به افرادی که کارآیی بیشتری دارند در زمان پرداخت پاداش و اضافه‌کاری‌ها توجه بیشتری معطوف شود. 

وی پیرامون برخی از انتصابات اخیر در شهرداری رشت گفت: باید سازوکار و آئین‌نامه‌ای مشخص دراین‌باره وجود داشته باشد تا نتایج بهتری از این بابت مشاهده شود.

*انتقاد از نحوه پرداختی‌ها به کارگران شهرداری رشت

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز با انتقاد از نحوه پرداختی‌ها به برخی از کارگران شهرداری رشت اظهار کرد: بارها از این بابت تذکر داده شد اما تاکنون اقدامی از سوی شهردار رشت مشاهده نشده است.

حجت جذب با بیان اینکه متأسفانه در مدت‌زمانی که شهردار رشت در این جایگاه حضور دارد شاهد تحقق میزان درآمد کمتری در مقایسه با مدت‌زمان مشابه سال گذشته در شهرداری رشت بودیم، افزود: همه می‌دانیم که وضعیت شهر رشت و درمجموع کشور به لحاظ مالی مناسب نیست و شهردار رشت نیز با توجه و شناخت از شرایط موجود مسؤولیت را پذیرفت و حالا نمی‌توانیم با مطرح کردن چنین مباحثی در انجام وظایف محوله به‌خوبی عمل نکنیم.

*نمایش هزینه‌های مربوط به جشنواره بازی در پورتال شورا و شهرداری رشت 

فرهام زاهد عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه مطالبی پیرامون حمایت و نقش بنده درباره برگزاری جشنواره بازی به‌طور غیرواقعی مطرح‌شده، اظهار کرد: بنده پیش از حضور در این جایگاه نیز همواره از چنین جشنواره‌هایی حمایت کرده‌ام و هیچ‌چیزی برای پنهان کردن ندارم و تقاضا دارم تمامی هزینه‌هایی که بابت این جشنواره انجام‌شده را به‌طور شفاف در پورتال شورا و شهرداری رشت به نمایش و در معرض دید همگان قرار بدهند تا هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای وجود نداشته باشد.

به گزارش گیلان شهر  در این جلسه اعضای شورای شهر رشت با جزئیات بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت که پیش‌ازاین کلیات آن به مبلغ نه‌صد و پنج میلیارد تومان به تصویب رسیده بود موافقت کردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=20691

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics