• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5
معاون  اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان 

دستگاه قضایی گیلان مشکلات فعالان اقتصادی را رصد می کند

  • کد خبر : 21768
  • 28 اردیبهشت 1399 - 14:13
دستگاه قضایی گیلان مشکلات فعالان اقتصادی را رصد می کند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از تشکیل کمیته حقوقی و پژوهشی به منظور شناسایی آسیب ها و رصد مشکلات فعالان اقتصادی در دستگاه قضایی استان خبر داد و گفت: شعب ویژه اقتصادی برای حمایت از تولید در استان ایجاد شده است .

به گزارش گیلان شهر جان احمد آقایی روز یکشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی  سیاست های اقتصادی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را نقشه راه دولت در حمایت از کسب و کار و تولید و سرمایه گذاران عنوان و تصریح کرد : دستگاه قضایی در جهت امنیت سرمایه گذاران و حمایت از فعالان اقتصادی و رفع موانع حقوقی و قضایی بخش تولید تکلیف دارد.

وی   با بیان اینکه در این راستا شعبات ویژه اقتصادی در نظر گرفته شده تا مانع  تعطیلی واحدهای تولیدی شویم، افزود: در نیمه نخست سال گذشته به ۴۰ پرونده و در نیمه دوم به ۲۰ پرونده با محوریت جلوگیری از مزایده و ضبط اموال رسیدگی کردیم.

معاون  اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان  همچنین از تشکیل کمیته تدابیر پیشگیرانه بهداشتی و دارویی خبر داد و یادآور شد: با مشکل قاچاق داروی بیماران صعب العلاج در استان مواجه بودیم که  هم اکنون این مشکل تا حدودی رفع شد. 
وی با بیان اینکه در بسیاری از استان ها بازار سیاه داروی شیمی درمانی ایجاد شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بازار سیاه داروی شیمی درمانی را جمع کردیم و این دارو در گیلان وجود دارد و از طریق داروخانه به دست بیماران می رسد.

وی یکی از مهمترین عوامل انحراف ،  آسیب و کج رفتاری و بزهکاری انسان را فقر و بیکاری دانست و اظهار کرد: فقر غم بارترین مصیبت اجتماعی و یک پدیده ناخوشایند اجتماعی و اقتصادی است.
آقایی با بیان اینکه آموزه های دینی فقرا را شریک اموال توانگران می داند، گفت: امروز توانگران همان فعالان اقتصادی و کارآفرینان هستند که خداوند هوش اقتصادی بیشتری به آنان عطا فرموده و لذا مسئولیت بیشتری دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ،  بومی سازی اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های استان را راهبرد اصلی دستگاه قضا دانست و  گفت: دستگاه قضا امنیت سرمایه گذاربی در قالب اقتصاد مقاومتی را تامین خواهد کرد و  اجازه نمی دهیم در سایه اقتصاد مقاومتی سرمایه بری در استان اتفاق بیفتد و با جدیت با کسانی که اقتصاد مقاومتی را سایه امنی برای غارتگری بدانند برخورد می کنیم.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=21768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics