• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9621
6
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

کرونا ملت – دولت را بازخوانی کرد

  • کد خبر : 20604
  • 30 فروردین 1399 - 17:54
کرونا ملت – دولت را بازخوانی کرد
ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، کرونا را فرصتی برای بازخوانی ملت – دولت دانست و یادآور شد: این بازخوانی از سوی مقام معظم رهبری شکل گرفت، زیرا دولت قوی و ملت ضعیف و دولت ضعیف و ملت قوی معنا ندارد و باید توازن بین دولت و ملت را بپذیریم.

به گزارش گیلان شهر :فیروز فاضلی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گیلان که در استانداری برگزار شد، مبارزه با نفس درون را مصداق جهاد اکبر دانست و اظهار کرد: ماه رمضان فرصت جهاد اکبر و مبارزه با نفس اماره است.

وی با بیان اینکه در کلام علامه مطهری ساحات باورهای مردم در عالم به سه گونه علمی، فلسفی و دینی تقسیم می شود، تصریح کرد: باور علمی براساس تجربه و تجزیه، باور فلسفی براساس برهان و منطق و باور دینی براساس اندیشه و قلب سنجیده می شود لذا در بحران کرونا شاهد کارکرد همزمان این یه ساحت باوری بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه انسان در مرحله اضطرار به باور دینی نیاز دارد، گفت: باورهای دینی به انسان آرامش می بخشد و لذا ماه رمضان فرصتی برای تعمیق باورهای دینی است.

فاضلی، مرگ اندیشی را یکی از پیامدهای مثبت بحران کرونا دانست و اضافه کرد: در برگزاری مراسم تشییع و تدفین و سوم و هفتم به دیگران نگاه می کردیم و به خودمان توجه نداشتیم، اما این روزها زندگی و مرگ را توام می بینیم و بیشتر به خودمان و اعمالمان فکر می کنیم. در واقع مرگ اندیشی به نوعی تعمیق باورهای دینی محسوب می شود.

وی کرونا را فرصتی برای بازخوانی ملت – دولت دانست و یادآور شد: این بازخوانی از سوی مقام معظم رهبری شکل گرفت، زیرا دولت قوی و ملت ضعیف و دولت ضعیف و ملت قوی معنا ندارد و باید توازن بین دولت و ملت را بپذیریم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، همدلی و همگرایی ایجاد شده بین ملت و دولت در ایام کرونا را تحسین برانگیز دانست و عنوان کرد: همه آحاد مردم کمک کردند تا این رزمایش ملی به نحو احسن برگزار و تهدیدها به فرصت تبدیل شود.

وی یکی از دلایل اصلی موفقیت کشور در مدیریت بحران کرونا را فعالیت شبکه های مویرگی دانست و تاکید کرد: حضور روحانیت، بسیج، کانون های مساجد و خانه های بهداشت در لایه های مختلف جامعه موجب شد تا بتوانیم بحران را مدیریت کنیم.

فاضلی، با بیان اینکه در روزهای کرونا مفهوم دینی «ایثار» به مفهوم اجتماعی تبدیل شد، خاطرنشان کرد: کرونا نشان داد که ایثار اجتماعی در ما زنده است. همچنین تاب آوری و مسئولیت پذیری فردی را تمرین و تهدید فضای مجازی را به فرصت تبدیل کردیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=20604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics