• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9621
13
گیلان شهر :"در خانه بمانیم"

طرز تهیه شیرینی قرابیه تبریز( آذربایجان، ترکیه، زنجان، قزوین)

  • کد خبر : 20329
  • 19 فروردین 1399 - 18:31
طرز تهیه شیرینی قرابیه تبریز( آذربایجان، ترکیه، زنجان، قزوین)

پایگاه اطلاع‌رسانی گیلان شهر : قرابیه شیرینی محلی اما مجلسی و دوست داشتنی است که در مناطق آذربایجان، ترکیه، زنجان، قزوین و… طرفداران بسیاری دارد. اگر اهل این مناطق نباشید شاید برایتان این سوال پیش بیاید که قرابیه چیست؟ قرابیه نوعی شیرینی است که عمدتا با بادام، شکر و تخم مرغ تهیه میشود و روی آن پر از […]

پایگاه اطلاع‌رسانی گیلان شهر : قرابیه شیرینی محلی اما مجلسی و دوست داشتنی است که در مناطق آذربایجان، ترکیه، زنجان، قزوین و… طرفداران بسیاری دارد. اگر اهل این مناطق نباشید شاید برایتان این سوال پیش بیاید که قرابیه چیست؟ قرابیه نوعی شیرینی است که عمدتا با بادام، شکر و تخم مرغ تهیه میشود و روی آن پر از مغز پسته و بادام است و به شیرینی گران قیمت و مجلسی معروف است. عموما این شیرینی را به اسم قرابیه تبریز و یا قرابیه ترکیه میشناسند 

مواد لازم برای شیرینی قرابیه تبریز
سفیده تخم مرغ ۳ عدد * بادام خام ۱۵۰ گرم* شکر ۲۰۰ گرم *وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری *بادام،پسته و شکر برای تزیین
 
طرز تهیه شیرینی قرابیه

مرحله اول:  بادام ها را خرد و ریز کنید. برای این کار میتوانید بادام ها را درون غذا ساز بریزید و یا در کیسه پلاستیکی ریخته  یا به صورت آماده تهیه کنید.
آرد بادام

مرحله دوم: فر را در ۱۵۰ درجه سانتی گراد و یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا به مدت سی دقیقه گرم شود. قبل از روشن کردن فر، سینی فر را بیرون بیاورید. بادام ها را در ظرفی بریزید. شکر، وانیل و سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. کمی مخلوط کنید و سپس با دنده ی ریز چرخ گوشت مواد را دو مرتبه چرخ کنید.

مرحله سوم: خمیر را کمی ورز دهید. اگر احساس کردید خیلی سفت است میتوانید آن را دوباره در غذاساز بریزید و یک سفیده تخم مرغ دیگر به خمیر اضافه کنید تا نرم شود. خمیر آماده شده باید تقریبا سفید رنگ باشد.

مرحله چهارم: داخل سینی فر یک کاغذ روغنی پهن کنید. به کمک ماسوره و یا قاشق و یا اسکوپ ساز خمیر را با فاصله و با اندازه های تقریبا یکسان روی کاغذ روغنی قرار دهید. 

مرحله پنجم: کمی پسته و بادام را خرد کنید. برای تزیین شیرینی مقداری پسته، بادام و در صورت تمایل مقداری شکر روی شیرینی ها بپاشید و کمی فشار دهید تا به روی خمیر بچسبند.

مرحله ششم: سینی را داخل فر بگذارید و اجازه دهید به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه شیرینی ها بپزند. مراقب باشید که شیرینی ها نسوزند. فقط کمی اطرافشان و روی آن ها طلایی رنگ شود کافی است.

مرحله هفتم: وقتی شیرینی ها آماده شدند آن ها را از فر خارج کنید. صبر کنید تا خنک شوند سپس از کاغذ روغنی جدا کنید. ممکن است بعضی شیرینی ها به کاغذ روغنی چسبیده باشند؛ برای جدا کردن آن ها مقداری آب به پشت کاغذ روغنی اسپری کنید. همچنین میتوانید از دستمال پارچه ای مرطوبی به جای اسپری آب استفاده کنید. سپس شیرینی را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید.

قرابیه تبریزی

نکات کلیدی تهیه قرابیه

گیلان شهر -این شیرینی خیلی زود و در مجاورت هوا خشک می شود. بهتر است آن ها را در ظرفی در دار نگه داری کنید.-برای تزیین شیرینی به جای اینکه بادام و پسته را خودتان خرد کنید، میتوانید از خلال بادام و خلال پسته استفاده کنید.-دستور تهیه قرابیه بادامی تبریز را خدمت شما عزیزان تقدیم نمودیم .حالا اگر شیرینی قرابیه را تهیه کردید و از آن لذت بردید،  روزگارتان خوش.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=20329

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics