• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
5
دبیر ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرد

تصمیم گیری برای جریمه افرادی که سفر می‌کنند

  • کد خبر : 20192
  • 05 فروردین 1399 - 14:36
تصمیم گیری برای جریمه افرادی که سفر می‌کنند
درباره جریمه و فاصله گذاری افرادی که با بیرون آمدن از خانه و مسافرت رفتن موجب بازگشت به نقطه صفر بیماری کرونا می‌شوند امروز در ستاد کرونا تصمیم گیری می‌شود.
به گزارش گیلان شهر ، حمیدرضا جمشیدی امروز در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: اکثریت مردم با برنامه‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی همکاری کردند، اما اقلیتی هم هستند که اگر از آن‌ها غفلت کنیم تمام اقدامات بی اثر می‌شود و به نقطه صفر بر می‌گردیم بنابراین یک بسته پیشنهادی برای برخورد با این افراد و فاصله گذاری جغرافیایی به ستاد ملی کرونا آمده که امروز نهایی و درباره آن تصمیم گیری می‌شود.
وی گفت: این پیشنهادی است که از طرف کارشناسان وزارت بهداشت به کمیته اجتماعی ستاد ملی کرونا آمده است، در این کمیته کارشناسانی از وزارت بهداشت، وزارت کشور و بخش امینتی کشور حضور دارند و امیدواریم این پیشنهاد ظرف امروز و در ستاد ملی تصویب شود و آن را ابلاغ کنیم. اجازه بدهید قبل از نهایی شدن جزئیات آن را اعلام نکنم اگر تا امشب این پیشنهاد نهایی شد جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.
جمشیدی افزود: بحث فاصله گذاری اجتماعی یا بهتر بگوییم فاصله گذاری جغرافیایی امروز در ستاد ملی کرونا بررسی می‌شود، چون با توجه به شبکه‌های اجتماعی دیگر فاصله گذاری اجتماعی معنا ندارد. هر برنامه‌ای که بتواند از تجمعات جلوگیری کند در این برنامه می‌گنجد از کنترل ورودی و خروجی شهر‌ها تا مدیریت محل‌های خرید و فروش و تجمعات در این برنامه می‌گنجد.
وی گفت: پیشنهادی مطرح شده که کشور را در چهار سطح کنترل کند. این چهار سطح از جا‌هایی که آلودگی ندارد تا جا‌هایی را که آلودگی شدید دارد، در بر می‌گیرد. برای هر سطح بسته خاصی پیشنهاد شده است امروز اگر این بسته نهایی شد ابلاغ می‌شود.
دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: درباره اینکه در چه زمانی می‌توانیم از بحران کرونا خلاص شویم و خیالمان راحت شود. گذشته از مسائل اکولوژی و گرم شدن دمای هوا، سه راهبرد را می‌توانیم اتخاد کنیم، مداخلات حداقلی، مداخلات متوسط و مداخلات حداکثری هر چه به طرف مداخلات حداکثری برویم دوره درگیری با ویروس کمتر می‌شود و آسیب‌ها کمتر است البته فشار بیشتری به مردم و دستگاه‌ها وارد می‌کند.
وی گفت: برآورد متخصصان ما این است که اکنون مداخلات بالاتر از حد متوسط است، اما هنوز به مداخلات حداکثری وارد نشده ایم و امیدواریم بتوانیم اقدامات بیشتری انجام دهیم. زمانی می‌توانیم از شر ویروس خلاص شویم که همه دستگاه‌ها و مردم دستورالعمل‌ها را اجرا کنیم.
جمشیدی افزود: ما با یک ویروس ناشناخته و هوشمند و یک موجود زنده پیچیده رو به رو هستیم و باید با اقدامات لازم زمان درگیری را کم کنیم.

 همه نهاد‌ها برای شکست کرونا پای کارند 
دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد:​ همه نهاد‌ها برای مبارزه با بیماری کرونا به خوبی پای کار آمدند و با تمام وجود دلشان می‌خواهد برای مردم قدم بردارند.
حمیدرضا جمشیدی با تبیین اقدامات کمیته‌های این ستاد در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: هر کمیته‌ای با مسئولیت وزیر مربوطه اش تشکیل شده است و هر یک از این کمیته‌ها در ابعاد مختلف شرح وظایف مشخصی دارند که در ستاد ملی مبارزه با کرونا به تصویب رسیده است.
وی افزود: حجم اقدامات این کمیته ها، وزارتخانه‌های مختلف، نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج و نیز نهاد‌های عمومی مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان و جانبازان بسیار خوب است.
دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا همکاری نهاد‌های مختلف را بسیار گسترده و برخی فعالیت‌ها را شبانه روزی دانست و گفت: با این حال مشکل، مشکل ساده و کوچکی نیست و هر چه تلاش می‌کنیم جای کار و فعالیت بیشتر وجود دارد.
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=20192

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics