• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
5
منتخب مردم بندرانزلی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

بروکراسی اداری مانع جدی در برابر تولیدکنندگان؛ «جهش تولید» با اتکا به نسل جوان محقق می‌شود

  • کد خبر : 20168
  • 03 فروردین 1399 - 16:53
بروکراسی اداری مانع جدی در برابر تولیدکنندگان؛ «جهش تولید» با اتکا به نسل جوان محقق می‌شود
منتخب مردم بندرانزلی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس بروکراسی اداری و سودهای بالای بانکی را مانع جدی در برابر تولیدکنندگان خواند و گفت: برای تحقق جهش تولید باید به نسل جوان و توان داخلی بها داده شود.

به گزارش گیلان شهر :احمد دنیا مالی با بیان اینکه تحریم‌ها تهدید نیستند و به جای فرصت‌سوزی باید از زمان به نفع خودمان و برای ایجاد تحرک بیشتر در زنجیره تولید استفاده کنیم اظهار داشت: برای تحقق شعار جهش تولید علاوه بر حمایت از تولیدکننده باید به نسل جوان و توانمندی‌های داخلی بیشتر از این‌ها بها داده شود.

منتخب مردم بندرانزلی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اقداماتی که در سال گذشته برای ایجاد تحرک در اقتصاد و تولید انجام شد را خوب اما ناکافی ارزیابی کرد و ابراز داشت: قبل از هر چیز باید ظرفیت‌هایمان را باور داشته باشیم و بدانیم مؤلفه‌های اساسی برای ایجاد رشد و توسعه پایدار در کشورمان وجود دارد.

دنیامالی تقویت ساخت داخل را در این شرایط حساس امری ضروری خواند و با بیان اینکه تأمین اقلام مورد نیاز باکیفیت از داخل اشتغال بیشتر جوانان و رونق کسب و کار را به بار می‌آورد عنوان کرد: بزرگ‌ترین چالش ما در کشور بحث بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان است بنابراین برای رفع این مشکل جدی نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم.

وی نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را دلیلی محکم برای اتخاذ اقدامات اساسی در حوزه‌های مختلف اقتصادی خواند و تصریح کرد: اینکه تحریم‌ها آثار مخربی دارند حرفی در آن نیست اما نباید فراموش کنیم که می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی دقیق این تهدید را به فرصتی برای شکوفایی نهضت ساخت داخل تبدیل کنیم.

منتخب مردم بندرانزلی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی لزوم تغییر در نگاه مدیریتی را ضروری دانست و با بیان اینکه کشورمان در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته است اظهار داشت: به علت تحریم‌های ظالمانه خیلی از درها به رویمان بسته شد اما با توجه به ذخایر ارزشمند داخلی ما می‌توانیم شرایط را به نفع خودمان تغیر دهیم.

دنیامالی کاهش ریسک‌پذیری در حوزه مدیریت را یکی از مشکلات موجود که باید برای آن راه‌حلی ارائه شود ذکر کرد و با بیان اینکه قدرت لازم باید در مدیران توانمند ایجاد شود گفت: تفویض اختیارات در برخی حوزه‌ها به خود استان‌ها، تمرکززدایی و تشویق استان‌ها برای استفاده بهینه از مزیت‌های داخلی‌شان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اینک تولیدکنندگان برای اخذ یک مجوز ساده و انجام کار اداری با موانع خسته‌کننده زیادی مواجه می‌شوند افزایش هزینه تولید و دلسردی فعالان اقتصادی را از عواقب خطرناک رویه ذکر شده خواند و افزود: سیستم بانکی نیز از جمله بخش‌هایی است که به عقیده بنده برای تحقق شعار جهش تولید نیازمند بازنگری است.

منتخب مردم بندرانزلی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعمال نرخ سود بالای تسهیلات بانکی را متضاد با شعار حمایت از تولیدکننده نامید و عنوان کرد: با این نرخ‌هایی که برای وام‌های بانکی در نظر گرفته شده امکان موفقیت ما برای جهش تولید بسیار کاهش پیدا می‌کند بنابراین باید برای این مشکل تدبیری اندیشیده شود.

دنیامالی اعطای سوبسید به تولیدکنندگان داخلی در قالب وجوه اداره شده را یک راهکار مناسب برای رسیدن به رشد و توسعه پایدار و جهش تولید اعلام کرد و بیان داشت: این برنامه هم‌اکنون توسط کشورهای اروپایی در حال اجرا است به طوری‌که برای تأمین زنجیره غذایی به ویژه در حوزه نهاده‌های کشاورزی این سوبسیدها پرداخت می‌شود.

وی خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات صنعتی و کشاورزی و افزایش سهم صادراتی کشورمان را در گرو بها دادن به تولید داخلی دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما بپذیریم که در یک شرایط ویژه و در یک جنگ اقتصادی هستیم می‌توانیم با نگاه به پتانسیل‌های داخلی از سد تحریم‌ها عبور کرده و آن را به یک فرصت تبدیل کنیم.

انتهای پیام/۶۱۴/ ز

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=20168

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics