• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
5
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان

واحدهای بوم‌گردی گیلان تعطیل شد

  • کد خبر : 20021
  • 25 اسفند 1398 - 13:33
واحدهای بوم‌گردی گیلان تعطیل شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: در راستای کاهش مراجعات حضوری مردم جهت جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا، اعتبار پروانه بهره‌برداری تاسیسات گردشگری گیلان تمدید شد.

به گزارش گیلان شهر :شهرود امیرانتخابی  با بیان اینکه اعتبارپروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری گیلان به‌ مدت ۳ ماه تمدید شده و تا ۱۸ خردادماه سال آینده معتبر است اظهار داشت: انجام خدمات غیرحضوری و کاهش مراجعات مردم برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا از قداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در تشریح بیشتر این اقدام عنوان کرد: مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اطلاعات لازم جهت تمدید پروانه بهره‌برداری را باید به طور کامل در سامانه اینترنتی دفاتر خدمات مسافرتی بارگذاری کرده و تا خرداد ۹۹ از مراجعه حضوری خودداری کنند.

امیرانتخابی با اشاره به اینکه اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای همکاری در راستای شکست ویروس کرونا اقدامات خوبی انجام داده است تصریح کرد: امیدواریم با عبور از بحران فعلی و پس از شکست ویروس کرونا بتوانیم میزبانان خوبی برای میهمانان و مسافران از سراسر نقاط کشور باشیم.

وی از تشدید نظارت و بازرسی از واحدهای گردشگری استان به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر کرونا و اجرای ضوابط تعیین شده خبر داد و گفت: دریافت خدمات غیرحضوری فراهم شده و ارباب رجوع می‌تواند از طریق شماره تلفن و یا از طریق فضای مجازی بسیاری از موارد کاری خویش را بدون حضور فیزیکی پیگیری کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان پیشرفت در حوزه گردشگری که از مزیت‌های این استان به شمار می‌رود را نیازمند تعامل تمام دستگاه‌های مرتبط خواند و گفت: در این زنجیره به هم پیوسته علاوه بر متولی اصلی، لازم است دستگاه‌های اداری نیز برای تسهیل در روند امور خود برنامه جدیدی را تدوین کنند.

امیرانتخابی حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ایجاد رغبت و انگیزه مضاعف در بین آنان را در شرایط کنونی اقدامی لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: ظرفیت‌های گیلان در حوزه گردشگری بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم با هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی زمینه حضور گسترده‌تر سرمایه‌گذاران در این استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان در حال حاضر دارای هزار و ۱۷۳ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، کشور بوده و از حیث تراکم آثار تاریخی نیز در رتبه چهارم قرار گرفته است تصریح کرد: ثبت ملی و یا حتی جهانی آثار کهن و قدیمی هر دیاری از جمله گیلان موجب تقویت هرچه بیشتر گردشگری آن و توسعه فعالیت‌های این حوزه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان تعداد اشیاء باستانی و تاریخی که هم‌اکنون در موزه‌های این استان در حال نگهداری هستند را برشمرد و خاطرنشان کرد: هم‌اینک و طبق آمارها بیش از ۴۰ هزار شیء تاریخی و باستانی در موزه‌های گیلان نگهداری می‌شوند که هر کدام آن‌ها به دوره‌ای خاص مربوط می‌شود.

امیرانتخابی حمایت از فعالان حوزه گردشگری و تسهیل در امر صدور مجوزات لازم را از جمله تمهیدات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان برای حمایت از بخش خصوصی اعلام کرد و بیان داشت: برای زمینه‌سازی و فراهم آوردن بسترهای لازم جهت سرمایه‌گذاری به همکاری دستگاه‌های دیگر هم نیاز داریم.

مسئول حوزه بوم‌گردی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تعطیلی واحدهای بوم‌گردی موجود در استان گیلان به‌منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا از جمله اقداماتی محسوب می‌شود که این اداره کل نسبت به انجام آن اهتمام ورزیده است.

حجت خوش‌خلق با تأکید بر اینکه در راستای پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، پذیرش میهمان در تمامی واحدهای بوم‌گردی سطح استان گیلان تا رفع کامل این بحران ممنوع است خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های ابلاغی در این واحدها لازم‌الاجراست و انتظار داریم فعالان این حوزه نهایت همکاری را داشته باشند.

به گزارش گیلان شهر ، همزمان با بحث شیوع پدیده ویروس کرونا در کشور و سراسر استان گیلان، امسال علاوه بر ممنوعیت ورود مسافر کلیه فعالیت‌های گردشگری تعطیل بوده و به بعد از عادی شدن شرایط حاد فعلی موکول شده است.

انتهای پیام/۶۱۴/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=20021

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics