• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
4
شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران

بی توجهی به قانون خانه نشینی و تشدید دو دلی ها میان ملت

  • کد خبر : 20001
  • 24 اسفند 1398 - 16:09
بی توجهی  به قانون خانه نشینی و تشدید دو دلی ها میان ملت

گیلان شهر :درحالیکه سیر صعودی شیوع ویروس کرونا بسیاری را داغدار و همگان را خانه نشین کرده، شرکت های  خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی وشرکت رجا و فدک برای سفر به مشهد خرید بلیط قطار و رزرو اینترنتی بلیط قطار در کشور، این در حالیست که مسئولان فعلی از یک سو برای مردم نسخه در […]

گیلان شهر :درحالیکه سیر صعودی شیوع ویروس کرونا بسیاری را داغدار و همگان را خانه نشین کرده، شرکت های  خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی وشرکت رجا و فدک برای سفر به مشهد خرید بلیط قطار و رزرو اینترنتی بلیط قطار در کشور، این در حالیست که مسئولان فعلی از یک سو برای مردم نسخه در خانه ماندن می پیچند از سوی دیگر شرکت های مردم را به  رزرو اینترنتی بلیط سفر به شهرهای ترغیب می کنند.

سوال اینجاست که وقتی دستوری از جانب مسئولان به مردم‌دیکته می شود چرا در گام نخست توسط خود شرکت ها اجرایی نمی شود؟
وقتی آقایان‌خود به دستورات وقعی نمی گذارند، از افرار جامعه چه توقعی برای اجرای دستورات می شود داشت؟
شیوع کرونا هر روز تشدید می شود اما نرخ بلیط های شرکت های هواپیمایی برای ترغیب مردم به مسافرت کاهش می یابد، شرکت های دولتی همچون رجا ، فدک و علی بابا در اقدامی شاید مخفیانه برای سفر افراد بلیط رزور می کند طوری که انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته است. اقدامی دوسویه و رفت و برگشت وار بطوری که مسافران‌گیلانی را به مشهد و مسافران مشهدی را به گیلان می آورد.
در تمام داروخانه های کشور، مواد شوینده و ضدعفونی کننده به قحطی رسیده. مردم برای نجات جان خود یا دست به دامن هشتک ها و خیریه ها شده اند و یا در قرنطینه های خانگی به سر می برند تا هم کمبود ها را جبران کنند و هم به دستورات مقامات بالا جامه عمل بپوشانند در حالیکه همین مقامات بالا با شیوه های عجیبی راه های سفر مردم و تردد های زمینی و هوایی آنها را باز می گذارند.
شواهد نشان می دهد که برخی از مهمانسراهای بومی در محلات روستایی، و یا برخی از بازاریان که عملکرد فعلی آنان ضرورتی برای معیشت مردم ندارند هنوز به فعالیت مشغولند که این امر به نوبه خود موجب موجی از جمعیت در فضای شهر و روستا می شود.
حال اگر قوه قهریه با جدیت به برخورد با این مسائل برخیزد، شیوع کوید ۱۹ کاهش می یابد و دغدغه های جانی از کشور رخت بر می بندد. این مهم عزم جدی دولت را می طلبد که در گام نخست، خود باید اجرا کننده آن باشد.

در حال حاضر دوگانگی هادر وضع قوانین خانه نشینی از یک سو و جدی نگرفتن اجرای این قوانین از سویی دیگر مردم را دچار سردرگمی کرده. قوانینی که به نظر می رسد با عقل سازگار نیست و موجب تشدید سرگردانی ها میان مردم می شود.

مدیران محترم گیلان باید به مسئولان  شهری و روستایی ابلاغیه منع فعالیت به مهمانسراها و مسافرکاشانه ها را صادر کند. زیرا بر اساس آمارها بیش از ۹۰ درصد مسافران، دارای منزل مسکونی در گیلان نبوده و به ناچار از مکان هایی همچون مهمانسراها و مسافر کاشانه هااستفاده می کنند.
علی ایحال، با شرایط کنونی، بر مسئولان استانی وظیف است که با استفاده از قوه قهریه، مردم را از بلای ویروس کرونا در امان دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=20001

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics