• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
5
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل گیلان

غذاخوری‌های گیلان از پذیرش مشتری حضوری منع شدند

  • کد خبر : 19735
  • 14 اسفند 1398 - 13:04
غذاخوری‌های گیلان از پذیرش مشتری حضوری منع شدند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل گیلان گفت: طبق توصیه‌های وزارت بهداشت سفره‌خانه‌ها و غذاخوری‌های گیلان برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا از پذیرش مشتری حضوری منع شدند.

به گزارش گیلان شهر :احمد آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه طبق توصیه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی سفره‌خانه‌ها و غذاخوری‌ها گیلان از پذیرش مشتری منع شده و فقط می‌توانند غذا بیرون ببرند اظهار داشت: از مردم گیلان انتظار داریم به توصیه‌های بهداشتی بیشتر توجه کنند تا از بحران شیوع کرونا خارج شویم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان عدم تجمع در مکان‌های عمومی و پر رفت و آمد را یکی از راه‌های جلوگیری از انتشار ویروس کرونا دانست و گفت: دستگاه قضایی با توجه به رسالت خود مکاتباتی با علوم پزشکی و استانداری گیلان انجام داد تا در جهت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها اقدام شود.

آقایی ضمن ابراز همدردی و تأسف عمیق دستگاه قضایی گیلان با خانواده‌های جانباختگان پدیده تلخ شیوع بیماری کرونا در استان ابراز داشت: از عموم این خانواده‌ها و مردم انتظار و تقاضا داریم در برگزاری مراسم تدفین و عزاداری‌ها دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی را رعایت کنند تا هر چه زودتر این بیماری عقیم شود.

وی با بیان اینکه افراد نباید در صدور گواهی افراد جانباخته دنبال ارتباطات باشند هرگونه بی‌احتیاطی و عدم توجه به توصیه‌های پزشکی را عاملی جهت گسترش ویروس کرونا در جامعه تلقی کرد و اظهار داشت: خانواده‌ها باید بیشتر از این‌ها همکاری کنند تا با رعایت اصول و نکات مهم بهداشتی از این بحران سخت عبور کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان وجود عزم جدی و اهتمام لازم در بین مسئولان برای کنترل بحران شیوع ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: گیلان با واقعیت بسیار تلخی تحت عنوان ویروس کرونا مواجه است و علاوه بر دستگاه‌های مسئول و متولی تمام مردم در حال مبارزه با این پدیده هستند.

آقایی توجه به توصیه‌های پزشکی متخصصان و پزشکان را برای عقیم‌سازی ویروس کرونا در سطح استان گیلان امری لازم و حیاتی دانست و خاطرنشان کرد: در این میان رسانه‌ها و اصحاب جراید نیز به کمک آمده‌اند و برای مبارزه با بحران ایجاد شده توصیه‌های لازم و دستورالعمل‌های پزشکی را به اطلاع مردم می‌رسانند.

وی نخستین گام برای مقابله با ویروس کرونا را اطلاع‌رسانی نکات بهداشتی توسط خود مردم و ایجاد گفتمان‌سازی سازنده برای برقراری آرامش و امنیت در جامعه خواند و تصریح کرد: در این میان دستگاه قضایی به ویژه دادستان‌ها، رؤسای حوزه‌های قضایی هم در کنار مردم و دانشگاه علوم پزشکی با نگاه پیشگیرانه در صحنه حضور دارند.

آقایی از مکاتبه دستگاه قضایی با واحد اماکن نیروی انتظامی برای تعطیل شدن محیط‌های پرجمعیت نظیر ورزشگاه‌ها، باشگاه‌ها، تالارهای عروسی، رستوران‌ها و هتل‌ها سخن گفت و عنوان کرد: سفره‌خانه‌ها و غذاخوری‌ها فقط می‌توانند غذا بیرون ببرند و از پذیرش افراد در این مکان‌ها طبق توصیه‌های وزارت بهداشت خودداری می‌شود.

وی فراهم کردن ماسک، پدهای الکلی و مواد ضدعفونی کننده جهت استفاده و توزیع در بین عموم مردم را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اخیراً محموله‌ای که از ترکیه به سمت قزاقستان می‌رفت به علت بروز یکسری مشکلات در روند معامله متوقف شد و با مداخله دستگاه قضائی این کالاها توسط دانشگاه علوم پزشکی از صاحبش خریداری شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گیلان با بیان اینکه این کالاها با مداخله سپاه، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و رئیس کل دادگستری گیلان جهت توزیع در ۱۶ شهرستان در اختیار شبکه بهداشت قرار می‌گیرد گفت: کادر درمانی در حال حاضر در معرض خطر بیشتری است بنابراین تأمین تجهیزات مورد نیازشان در اولویت است.

آقایی اعتماد بخشی، کاهش فشار روانی در جامعه به علت شیوع ویروس کرونا و تأمین فضایی آرام را در شرایط فعلی از ضروریاتی که همه باید برای تحقق آن تلاش کنند خواند و ابراز داشت: سرعت انتشار این بیماری ناشناخته بالا است اما مانند سایر ویروس‌ها خطرناک نیست و می‌توانیم با همکاری آحاد مردم و دستگاه‌ها آن را از بین ببریم.

انتهای پیام/۶۱۴/ح

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=19735

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics