• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
7

ضرورت راه اندازی فوری دو بیمارستان لنگرود و تالش

  • کد خبر : 19640
  • 09 اسفند 1398 - 18:56
ضرورت راه اندازی فوری دو بیمارستان لنگرود و تالش
رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه این استان امروز نیازمند تأمین ۶۵۶ نفر کادر درمانی و آمازیشگاهی است، بر ضرورت راه اندازی فوری بیمارستان های لنگرود و تالش تأکید کرد.

به گزارش گیلان شهر ، ارسلان زارع امروز در ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت با قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی و پزشکان و همکاری خوب مردم، اظهار کرد: از ۱۴ بهمن ماه و با برگزاری نخستین جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران تقسیم کار بر اساس شرح وظایف با محوریت دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شد.

وی به عقب ماندگی استان گیلان در حوزه زیرساخت‌های درمان در مقایسه با میانگین کشوری، افزود: بیمارستان‌های استان گیلان در شرایط عادی نیز برای تمام تخت‌های اشغال بودند در این شرایط تلاش شده تا آمادگی‌ها را افزایش دهیم.

استاندار گیلان در ادامه با تأکید بر آمادگی همه جانبه دانشگاه علوم پزشکی برای احتمال افزایش مراجعه کنندگان در هفته جاری، گفت: در راستای افزایش امنیت و آرامش اجتماعی و پیشگیری از ایجاد التهاب در سطح جامعه دانشگاه علوم پزشکی با ۱۰۰ خط به صورت تلفنی پاسخگوی سوالات شهروندان است.

ضرورت راه اندازی فوری دو بیمارستان لنگرود و تالش

وی با اشاره به پیش بینی ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان رازی و رسول اکرم در رشت و برخی از بیمارستان‌های شهرستان‌های دیگر به این مورد اختصاص داده شده است.

زارع از معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت درخواست کرد با توجه به پیشرفت ۱۰۰ درصدی بیمارستان‌های تالش و لنگرود این دو بیمارستان را تجهیز و راه اندازی و به ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کنند.

وی با بیان اینکه برای تجهیز این دو بیمارستان نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار هستیم، بیان کرد: همچنین تمهیدات لازم برای احداث بیمارستان ۳۶۰ تخت خوابی در رشت و زمین تسطیح شده نیز پیش بینی است.

استاندار گیلان همچنین از مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خواست تا زمینه افزایش کادر درمان، تقویت امکانات و تجهیزات به بیمارستان رسول اکرم رشت و ایجاد ظرفیت جدید به تعداد ۲۰۰ تخت در جوار آن بیمارستان به صورت پیش ساخته را بررسی و در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: امروز نیازمند تأمین ۶۵۶ نفر اعم از کادر درمانی بیشتر به ویژه پرستار، کمک پرستار، کارشناس فوریت‌های پزشکی و علوم آزمایشگاهی و پزشک عمومی هستیم.

زارع تصریح کرد: کیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی، تخت‌های مخصوص بیمارستانی و نیز وسایل حفاظت شخصی خصوصاً ماسک‌های N۹۵ برای کادر درمان از دیگر ضرورت‌هایی است که نیازمند تأمین آن هستیم.

وی همچنین به موضوع تعطیلی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش و عالی و مدارس نیز به درخواست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: کاهش ساعات اداری و نیز تعداد نیروهای شاغل در سازمان‌ها و اداره‌ها باید مورد توجه و موافقت قرار گیرد.

کد خبر ۴۸۶۵۲۷۶
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=19640

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics