• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
5
استاندار گیلان خبر داد:

بهبود ۲ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان/ بسیج همه امکانات

  • کد خبر : 19519
  • 05 اسفند 1398 - 16:06
بهبود ۲ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان/ بسیج همه امکانات
رشت- استاندار گیلان با اشاره به بسیج همه امکانات برای مقابله و کنترل ویروس کرونا در این استان، گفت: خوشبختانه دو بیمار مبتلا به این ویروس بهبود یافته اند.

به گزارش گیلان شهر  به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع در نشست مقابله با گسترش کرونا ویروس اظهار کرد: مبنای عمل در مقابله با ویروس کرونا، دستاوردها و رویکردهای علمی بوده و همه دستورالعمل‌ها کارشناسی شده است.

وی تصریح کرد: به سبب اهمیت موضوع شیوع ویروس کرونا در گیلان از هفته‌های گذشته جلسه شورای پدافند غیرعامل، قرارگاه زیستی و مدیریت بحران با یکدیگر ادغام شدند و اکنون هریک از زیر مجموعه‌ها، وظایف مشخصی را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظفند بر حسب وظیفه قانونی خود و بر مبنای دستورالعمل ملی عمل کنند، افزود: شیوع این ویروس تنها مرتبط با گیلان نیست، بلکه در سراسر کشور نمونه‌هایی از آن مشاهده شده و کارشناسان خبره بر روی بیماری و شیوه درمان آن پژوهش و تحقیق می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر ۲۴ ساعت گزارش عملکردی از اقدامات صورت گرفته جهت کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس باید ارائه شود، گفت: نقص‌ها، کمبودها و مشکلات گزارش شود تا بتوانیم از اختلالات، پیشگیری کرده و در صورت کوتاهی، برخورد کنیم.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به موضوع آموزش، افزایش سطح آگاهی مردم و تلاش برای پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا، بیان کرد: رسانه ملی نقش مؤثری ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه رعایت مسائل بهداشتی اهمیت بالایی در کاهش خطر ابتلاء به این بیماری دارد، باید اطلاع رسانی را تقویت کنیم، ادامه داد: تنویر افکار عمومی و آشنایی مردم با این ویروس در کاهش نگرانی آنها به میزان قابل توجهی مؤثر است.

زارع در ادامه از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، در جهت افزایش سطح پیشگیری از ویروس در صنوف، مراقبت‌های بهداشتی را انجام دهند و افزود: نهادهای نظارتی، قضائی، دیوان محاسبات و بازرسی نهایت همکاری را با دستگاه‌های دولتی برای ترک تشریفات یا خرید اقلام مورد نیاز داشته باشند.

وی از مدیران استانی خواست با بررسی شرایط موجود نسبت به ساماندهی کارکنان و یا اعمال تدابیری همچون شیفت بندی کارکنان، اجرای دورکاری و یا موافقت با تأخیر حضور آنان، اقدام کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه سازمان صمت باید موضوع تولید مواد ضد عفونی کننده، ملزومات بهداشتی و صابون را پیگیری کند، گفت: به منظور اعمال اقدامات پیشگیرانه، حضور و غیاب کارکنان بدون ثبت اثر انگشت و با استفاده از شیوه‌های جایگزین صورت گیرد.

وی ادامه داد: پس از نمونه برداری از بیماران مشکوک و بر اساس گزارش وزارت بهداشت، دو مورد جدید ابتلای قطعی به کرونا ویروس در استان گزارش شده و دو نفر دیگری که پیشتر بستری بودند، پس از مداوا در بیمارستان و بهبودی، مرخص شدند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=19519

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics