• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
3
رئیس سازمان چای کشور

اصلاح ساختار کارخانجات چایسازی با اعطای تسهیلات؛ چای ایرانی به کشورهای اوراسیا صادر می‌شود

  • کد خبر : 19517
  • 05 اسفند 1398 - 16:01
اصلاح ساختار کارخانجات چایسازی با اعطای تسهیلات؛ چای ایرانی به کشورهای اوراسیا صادر می‌شود
رئیس سازمان چای کشور از پرداخت تسهیلات بانکی به صاحبان کارخانجات چایسازی با هدف اصلاح ساختار و افزایش کیفیت تولید خبر داد و گفت: چای ایرانی به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادر می‌شود.

به گزارش گیلان شهر :حبیب جهانساز  با بیان اینکه پیوستن کشورمان به جمع کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا فرصت خوبی برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی به‌ویژه چای ایرانی است اظهار داشت: برای ارتقای سطح تولیدات، بهداشتی کردن و اصلاح ساختار، تسهیلات بانکی به کارخانجات چایسازی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور گیلان را دروازه ورود کشورمان به اتحادیه گمرکی اوراسیا تلقی کرد و با تأکید بر اینکه از این توافق اقتصادی باید بیشترین استفاده را ببریم عنوان کرد: استان گیلان محصولات کشاورزی متنوعی نظیر انواع مرکبات و گل و گیاه برای صادرات به این کشورها دارد و چای از جمله بهترین ارقام صادراتی ایران محسوب می‌شود.

جهانساز با تأکید بر اینکه ذائقه مردم ساکن در حوزه اوراسیا با چای ایرانی آشنا است، استفاده از این فرصت برای ارتقای کیفیت محصولات از یک سو و افزایش صادرات چای داخلی از سوی دیگر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هم‌اینک چای ایرانی به بسیاری از کشورهای جهان صادر شده و ارزآوری خوبی نیز نصیب کشورمان می‌شود.

وی افزایش ضریب مکانیزاسیون را از دیگر برنامه‌های مهم سازمان چای اعلام کرد و در تشریح این موضوع ابراز داشت: استفاده مؤثر از فناوری‌های جدید و نوین از جمله انواع ماشین‌آلات هرس و برگ‌چین و زمینه‌سازی برای تحقق آن موضوعی است که به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان در حال پیگیری است.

رئیس سازمان چای کشور دنبال کردن بحث‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های ویژه بازآموزی برای چایکاران گیلانی و مازندرانی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در سال‌های گذشته آموزش به چایکاران کمرنگ شده بود، اما سازمان چای به‌ویژه در سال‌های اخیر تلاش خوبی برای ارتقای سطح آگاهی چایکاران انجام داده است.

جهانساز با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ هزار خانوار چایکار گیلانی و مازندرانی در ۲۵ هزار هکتار باغ چای مشغول فعالیت هستند افزود: پرداخت تسهیلات کم‌بهره به چایکاران گیلان و مازندران در راستای به‌زراعی، اصلاح و احیای باغات چای و مکانیزاسیون و توسعه تجهیزات آبیاری تحت فشار از جمله اقدامات سازمان چای محسوب می‌شود.

وی افزایش سامانه‌های آبیاری تحت فشار، تجهیز، احیای باغات چای و خرید ماشین‌آلات لازم را در بالا بردن سطح کیفیت چای تولید شده در دو استان شمالی گیلان و مازندران تأثیرگذار خواند و عنوان کرد: با توجه به همین موارد ذکر شده، سازمان چای پرداخت تسهیلات کم‌بهره را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار داده است.

جهانساز لزوم انتقال دانش فنی به چایکاران را برای بهره‌وری بیشتر در تولید و برداشت کیفی برگ سبز چای بسیار ضروری خواند و عنوان کرد: اجرای طرح بهزراعی باغات چای، روی آوردن به روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز گیاهی از جمله مؤلفه‌های مهمی است که به‌دنبال تحقق هر چه بیشتر آن هستیم.

رئیس سازمان چای کشور حمایت از تولیدکنندگان چای و تولید چای خشک باکیفیت و مرغوب را از جمعه اولویت‌های مهم این سازمان دانست و ابراز داشت:‌ با افزایش میزان صادرات چای خشک ارزآوری خوبی نصیب کشورمان می‌شود از سوی دیگر کشاورزان چایکار نیز رغبت بیشتری برای تولید این محصول پیدا می‌کنند.

به گزارش تسنیم تولید محصول مرغوب و سالم چای ایرانی نه‌تنها موجب حفظ بازار مصرف داخلی و تأمین سلامت مصرف‌کنندگان می‌شود بلکه رونق هر چه بیشتر این صنعت داخلی و پرقدمت موجب جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از محل واردات چای خشک خارجی به داخل کشور می‌شود.

انتهای پیام/۶۱۴/ح

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=19517

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics