• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
5
احمد آقایی ، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان

دستگاه قضا با متخلفان، سودجویان و افرادی که با کم فروشی، احتکار و شایعه سازی درباره ویروس کرونا رعب و وحشت در جامعه ایجاد کنند ، برخورد می کند

  • کد خبر : 19513
  • 04 اسفند 1398 - 22:12
دستگاه قضا با متخلفان، سودجویان و افرادی که با کم فروشی، احتکار و شایعه سازی درباره ویروس کرونا رعب و وحشت در جامعه ایجاد کنند ، برخورد می کند
معاون دادگستری از برخورد دستگاه قضا با متخلفان، سودجویان و افرادی که با کم فروشی، احتکار و شایعه سازی درباره ویروس کرونا رعب و وحشت در جامعه ایجاد کنند، خبر داد.

به گزارش گیلان شهر، احمد آقایی،معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کمیته نظارت بر ارائه خدمات پیشگیرانه ویروس کرونا با همکاری دستگاه قضا، سپاه پاسداران، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی و صدا وسیما تشکیل شده است.

او، با اشاره به اینکه در نخستین نشست این کمیته ۵ مصوبه تصویب شده است، افزود: بازرسی و نظارت مداوم و محسوس و نامحسوس از داوخانه ها، انبار‌ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی و بهداشتی، تجهیز بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها به وسایل پیشگیرانه علیه ویروس کرونا از جمله ماسک، پد الکلی، مایع ضد عفونی کننده و گان (لباس بهداشتی یکبار مصرف)، برخورد با داروخانه‌ها و انبار‌های محتکر و لغو مجوز آنان، همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی موظف هستند بیماران را پذیرش و اقدام‌های لازم درمان را انجام دهند و برخورد با دستگاه‌ها و افرادی که با شایعه سازی درباره ویروس کرونا رعب و وحشت در جامعه ایجاد می‌کنند، مصوبات این نشست تخصصی بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، از همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها برای پیشگیری، مقابله و درمان این ویروس خبر داد وگفت: همه دستگاه‌ها با بهره گیری از امکانات خود در تلاش کنترل ویروس کرونا هستند.

احمد آقایی افزود: باید با ارائه خدمات بهداشتی و اقدام‌های پیشگیرانه به مردم بتوانیم در سایه آرامش کرونا را در استان مهار و کنترل کنیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: از رسانه‌ها به وِیژه رسانه ملی خواستاریم تا با آموزش و ارائه نکات بهداشتی در بخش‌های مختلف و فضا‌های مجازی درباره مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا بیش از پیش فعالیت کنند، چراکه در سایه آموزش و دانش است که می‌توانیم در سایه آرامش نسبت به کنترل آن اقدام کنیم.

وی از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در راستای جلوگیری از شیوع کرونا تا پایان هفته خبر داد و تصریح کرد: در صورت نیاز این تعطیلی تمدید خواهد شد.

دکتر صادق زاده، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و عضو کمیته نظارت بر ارائه خدمات پیشگیرانه ویروس کرونا گفت: اگرچه شیوع ویروس کرونا بسیار زیاد است، اما مردم نگران مرگ و میر ناشی از آن نباشند.

او،  با بیان اینکه همه بیمارستان‌های خصوصی و دولتی بخشی از فضای خود را ایزوله و به پذیرش این دسته از بیماران اختصاص داده اند، افزود: برای تجهیز مراکز درمانی، بیمارستانی و داروخانه‌ها محموله‌های پزشکی و تجهیزات در حال ورود به استان است.
صادق زاده گفت: این ویروس در دمای ۲۵ درجه توان مقابله ندارد و مردم می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی و شستن مرتب دست‌ها از شیوع آن جلوگیری کنند.

در پایان این نشست تخصصی، هریک از اعضای کمیته پیشنهاد‌ها و اقدام‌های خود را در زمینه پیشگیری، کنترل و درمان ویروس کرونا بیان کردند.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=19513

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics