• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
4
حریرچی ؛

اگر مردم قرنطینه خانگی و محدودیت در رفت و آمد را جدی نگیرند اوضاع کشور ‌وخیم‌تر می‌شود‌

  • کد خبر : 19976
  • 23 اسفند 1398 - 18:45
اگر مردم قرنطینه خانگی و محدودیت در رفت و آمد را جدی نگیرند اوضاع کشور ‌وخیم‌تر می‌شود‌
معاون وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد:در صورت همکاری مردم بیماری کرونا آخر فروردین ۹۹ سیر نزولی می‌یابد.
 

به گزارش گیلان شهر ، ایرج حریرچی امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های شهرستان رشت در جمع خبرنگاران از کاهش سیر صعودی بیماری کرونا در گیلان خبر داد و اظهار داشت: گیلان یکی از استان‌های آلوده به ویروس کرونا است و مردم استان باید برای مهار این بیماری قرنطینه خانگی را جدی بگیرند.

نماینده وزیر بهداشت در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: ویروس آنفلوآنزا با افزایش دمای هوا کم می‌شود اما هنوز این موضوع برای ویروس کرونا به اثبات نرسیده و مشخص نیست که با گرم شدن هوا چه اتفاقی در روند این بیماری را شاهد باشیم. 

معاون وزیر بهداشت و درمان از مردم خواست که دید و بازدید عید را کاهش دهند و تصریح کرد: با همراهی مردم می‌توانیم تا اواخر فروردین سال آینده میزان شیوع این بیماری در کشور را کاهش دهیم اما تا هفته نخست فروردین روند ویروس کرونا سیر صعودی دارد. 

وی با اشاره به اینکه اگر مردم قرنطینه خانگی و محدودیت در رفت و آمد را جدی نگیرند اوضاع کشور از حیث شیوع ویروس کرونا وخیم‌تر می‌شود عنوان کرد: اگر مردم به توصیه‌ها بی‌توجهی کنند و دستورات مراقبتی را جدی نگیرند تا اردیبهشت و حتی خرداد سال آینده درگیر این ویروس خواهیم بود.

نماینده وزیر بهداشت در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا افزود: یکی از عوامل مهم در کنترل بیماری کرونا آگاه‌سازی مردم و جامعه است که رسانه‌ها در تحقق این موضوع نقش مهمی بر عهده دارند و در گیلان ۲۵ هزار دقیقه برنامه برای اطلاع‌رسانی به مردم ساخته شد که نتایج مثبتی نیز در بر داشت.

حریرچی با بیان اینکه در صورت همکاری مردم با مسئولان وزارت بهداشت و عمل به توصیه‌ها احتمالا در هفته نخست فروردین سال آینده سیر صعودی کرونا در کشور کنترل شود اظهار داشت: باید مردم را قانع کنیم که همراهی آنها با مسئولان بهداشتی و درمانی در ریشه‌کنی این ویروس بسیار مهم است.

به گزارش تسنیم، ایرج حریرچی امروز به همراه مسئولان استانی و فرمانده سپاه قدس گیلان از بیمارستان‌ رازی رشت و بیمارستان سیار راه‌اندازی شده در این شهر بازدید کرد و در جریان روند درمان بیماران کرونایی در گیلان قرار گرفت.

 
 
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=19976

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics