آماده باش پایگاه امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان

ولی پور با اشاره به خدمات امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان اذعان داشت: پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان با یک فروند بالگرد با گروه پرواز در حالت آماده باش قرار دارند، که در صورت شرایط جوی مناسب، آماده پرواز برای پوشش امدادی در سطح استان و ارائه خدمات به مردم استان گیلان در صورت بروز حوادث هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به حضور و آمادگی تیم آنست تصریح کرد: تیم آنست(سگ های جست و جو و نجات) نیز در راستای آمادگی با برف احتمالی آماده ارائه خدمت هستند.

 لجستیک و تیم های مختلف جمعیت هلال احمر استان آماده ارائه خدمات در صورت بارش برف

ولی پور ضمن اشاره آمادگی لجستیک جمعیت هلال احمر استان گیلان در صورت بارش احتمالی برف اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی آماده خدمت به مردم و مسافران هستند.

ولی پور با اشاره به حضور امدادگران، نجاتگران و کارکنان جمعیت هلال احمر گیلان در سطح پایگاهها و آمادگی کامل آنها افزود: ۲۱۵ نفر از امدادگران و نجاتگران در سطح استان بصورت شبانه روز در شعب و پایگاه ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده ها هستند، سایر نیروهای داوطلب و کارکنان نیز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت نیاز با آمادگی کامل به کمک سایر نیروها خواهند رفت، همچنین پایگاه های امداد و نجات بر اساس استاندارد های جمعیت هلال احمر، برای اسکان اضطراری و ارائه تغذیه در شرایط خاص مجهز شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد گفت: تلفن ۱۱۲(ندای امداد) بصورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم می باشد.

 هموطنان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند

مهدی ولی پور ضمن تاکید بر خودداری هموطنان از سفرهای غیرضروری خاطرنشان کرد: هموطنان حتی الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت سفر به استان، از پر بودن باک بنزین خودرو اطمینان حاصل کنند، همچنین  قبل از سفر نسبت به بازدید فنی خودرو اقدام و زنجیرچرخ ،لباس گرم و آذوقه به همراه داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تاکید کرد: هموطنان و مسافرین عزیز برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه نمایند.