• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
5

اهدای عضوی از مهربانی دیگر در گیلان

  • کد خبر : 19150
  • 19 بهمن 1398 - 21:10
اهدای عضوی از مهربانی دیگر در گیلان
اهدای عضو قاسم مهربان ۴۸ ساله اهل و ساکن شهرستان صومعه سرا که به دلیل خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده اش به سه بیمار حیات دوباره بخشید.

به گزارش گیلان شهر :مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان روز شنبه در این باره گفت: بیست و چهارمین اهدای عضو سال جاری امروز “شنبه” با رضایت خانواده بیمار دچار مرگ مغزی در بیمارستان رازی رشت انجام گرفت.

مازیار محمدی افزود: دو کلیه این بیمار دچار مرگ مغزی در واحد فراهم آوری بیمارستان رازی رشت برداشته و به دو بیمار نیازمند پیوند زده شد و کبد این فرد دچار مرگ مغزی نیز برای پیوند به بیماری دیگر به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، خانواده ۲۴ بیمار دچار مرگ مغزی در استان گیلان برای اهدا عضو عزیزشان اقدام کردند.

اعلام رضایت برای اهدای اعضاء از سال ۱۳۸۷ در گیلان انجام شد؛ باربد چمن زیبای ، کودک چهارساله اولین اهدا کننده عضو در این استان بود  که با رضایت خانواده کلیه اش به مردی ۴۲ ساله پیوند زده شد.

هر فرد مرگ مغزی در صورت رضایت به موقع خانواده اش  برای اهداء عضو  می تواند جان هشت تا ۵۳ نفر را نجات دهد، بر اساس آمارها، هر ۱۰ دقیقه یک نفر به فهرست انتظار برای پیوند عضو اضافه می شود، هر دو ساعت یک نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می دهد.

کلیه ها، قلب ، کبد، پانکراس، روده، ریه ها، استخوان، مغز استخوان و برخی بافت های بدن از جمله پوست و قرنیه چشم ، تاندون، غضروف و دریچه قلب از پیوندهای متداول است.

قانون پیوند اعضاء ، فروردین ۱۳۷۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، بر اساس این قانون اعضای بیماران فوت شده یا بیمارانی که مرگز مغزی آنها آشکار و مسلم شده را می توان به شرط وصیت بیمار یا موافقت ولی دم برای پیوند به بیمارانی که ادامه حیاتشان به پیوند عضو بستگی دارد، استفاده کرد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=19150

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics