• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
6
معاون برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری:

گیلان رتبه دوم کشور را در انتصاب مدیران زن دارد

  • کد خبر : 19093
  • 15 بهمن 1398 - 14:55
گیلان رتبه دوم کشور را در انتصاب مدیران زن دارد
معاون برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری با بیان اینک گیلان دارای رتبه چهارم کشور در درصد دانشجویان زن است، عنوان کرد: روند انتصاب مدیران زن در گیلان طی دو سال اخیر رشد خوبی داشته و رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

به گزارش گیلان شهر : معاون برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری با بیان اینک گیلان دارای رتبه چهارم کشور در درصد دانشجویان زن است، عنوان کرد: روند انتصاب مدیران زن در گیلان طی دو سال اخیر رشد خوبی داشته و رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

زهرا جواهریان امروز(چهاردهم بهمن ماه) در شورای برنامه ریزی استان گیلان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه گیلان بیست دومین استانی است که سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را به تصویب رساند، اظهار کرد: اگر می خواهیم به توسعه متوازن و پایدار برسیم باید از تمام ظرفیت های کشور استفاده کنیم.

وی زنان را نیمی از جمعیت جامعه دانست که می توانند در همه عرصه ها حضور موثر و فعال داشته باشند و تصریح کرد: عدالت اجتماعی در گرو بهره مندی از ظرفیت های علمی و فرهنگی و اجتماعی زنان است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عدالت جنسیتی را یکی از ارکان عدالت اجتماعی دانست و عنوان کرد: عدالت اجتماعی زمانی برقرار می شود که عدالت جنسیتی اتفاق بیفتد.

جواهریان با تاکید بر لزوم ارتقای شاخص های عدالت در جامعه به ویژه در حوزه زنان، گفت: عدالت اجتماعی در هشت محور شامل ۲۵ شاخص اصلی و ۱۷۹ شاخص اختصاصی تعریف شده است.

وی آموزش و پرورش، حقوق و امنیت، سلامت، جمعیت و خانواده، کار و اقتصاد، مشارکت سیاسی و تصمیم سازی، حمایت های اجتماعی و فرهنگ و اجتماع را از جمله محورهای هشت گانه عدالت اجتماعی دانست و بیان کرد: معاونت امور زنان ریاست جمهوری با کمک مرکز آمار ایران اطلس شاخص های عدالت اجتماعی را تدوین کرده است.

معاون برنامه ریزی معاونت امور زنان ریاست جمهوری از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در بهمن ۹۶ خبر داد و یادآور شد: به دنبال شناسایی و ارزیابی وضع موجود، تعیین و تجزیه و تحلیل اولویت ها و برنامه ریزی عملیاتی مکان محور و نتیجه بخش هستیم.

وی مدل برنامه ریزی را مبتنی بر نظارت و پایش دانست و خاطرنشان کرد: براساس اطلس شاخص های عدالت اجتماعی استان گیلان رتبه نهم طلاق و رتبه اول طلاق بالای ۱۵ سال زندگی را در کشور دارد که نشان دهنده لزوم اجرای طرح های تاب آوری است.

جواهریان با بیان اینکه گیلان دارای رتبه چهارم کشور در درصد دانشجویان زن است، عنوان کرد: گیلان رتبه نخست بیمه شدگان زن را دارد. همچنین روند انتصاب مدیران زن در گیلان طی دو سال اخیر رشد خوبی داشته و رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

کیوان محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز، اظهار کرد: ایران هرگز زن سالار نبوده، اما همواره زن محور بوده و اگر مردان کانون اقتصادی خانواده ها هستند، زنان کانون عاطفی خانواده محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه زنان در هیچ دوره تاریخی ایران مورد بی مهری قرار نگرفته اند، تصریح کرد: جایگاه زنان در خانواده اعم از مادر و همسر و خواهر و دختر موجب شده جریان فمینیسم در ایران هرگز بارور و شکوفا نشود.

رئیس سازمان مدیریت گیلان حضور زنان در عرصه های مختلف علوم سیاسی و اجتماعی را مشهود دانست و یادآور شد: نتایج کنکور و خروجی دانشگاه ها نشان می دهد جایگاه بانوان در ایران روز به روز بالنده تر می شود و این از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=19093

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics