• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5

سفیر اندونزی در ایران: گسترش روابط هیئت‌های تجاری ایران و اندونزی تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند‌

  • کد خبر : 19068
  • 14 بهمن 1398 - 16:46
سفیر اندونزی در ایران: گسترش روابط هیئت‌های تجاری ایران و اندونزی تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند‌
سفیر اندونزی در ایران گفت: برای مقابله با تحریم‌ها باید روابط هیئت‌های تجاری ایران و اندونزی در زمینه‌های مختلف مانند گردشگری و شیلات تقویت شود.

به گزارش گیلان شهر ، اکتاوینو علیمودین صبح امروز در دیدار با استاندار گیلان در رشت با بیان اینکه ایران و اندونزی روابط دوستانه‌ای با هم دارند اظهار داشت: گسترش روابط بین ایران و اندونزی در زمینه‌های علمی و فرهنگی نیازمند ارتقاء سطح روابط میان ۲ کشور است.

سفیر اندونزی در ایران با اشاره به حضور تیم این کشور در مسابقات بین‌المللی جام پهلوان نامجو خاطرنشان کرد: وزنه‌برداران اندونزی در امنیت کامل و بدون هیچ مشکلی از نظر سیاسی در این مسابقات به رقابت با سایر وزنه‌برداران می‌پردازند.

وی به برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در اندونزی اشاره کرد و با بیان اینکه توانایی بازیکنان ایرانی در زمینه دفاع شخصی خوب بود بیان کرد: برای استفاده از تکنیک بازیکنان ایرانی و انتقال تجربیات در این عرصه با آنان آمادگی داریم.

علیمودین با ابراز امیدواری از برقراری ارتباط فرهنگی و تجاری نزدیک بین گیلان و یکی از استان‌های اندونزی تصریح کرد: برای مقابله با تحریم‌ها باید روابط هیئت‌های تجاری ایران و اندونزی در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی و شیلات تقویت شود.

سفیر اندونزی در ایران با بیان اینکه رئیس انجمن دوستی بین ایران و این کشور یک گیلانی است تاکید کرد: می‌توانیم از طریق بندر انزلی کالاهای اندونزی را به کشورهای CIS ارسال کرده و از این طریق برای انتقال گردشگران نیز استفاده کنیم.

استاندار گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه گسترش روابط دوستانه بین ایران و اندونزی مایه خرسندی است و از آن استقبال می‌کنیم ابراز داشت: اندونزی بزرگترین کشور مسلمان و از بانیان جنبش عدم تعهد و همچنین از دوستان ما در عرصه بین‌الملل است.

ارسلان زارع با بیان اینکه در دولت فعلی روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران با اندونزی افزایش پیدا کرده است افزود: با توجه به تحریم‌ها گسترش روابط اقتصادی با کشورهای دوست برای ما بسیار حائز اهمیت است و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بانک مرکزی ایران و اندونزی نیز برای گسترش روابط پولی و بانکی بین دو کشور است.

وی اشتراکات مختلف بین ایران و اندونزی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ایران و اندونزی هر دو کشور مسلمان هستند و علاوه بر آن در زمینه‌های مختلف مانند محیط زیست، شیلات، پرورش آبزیان، فناوری اطلاعات، مدیریت پسماند و حوزه گردشگری با یکدیگر ارتباط دارند.

زارع با بیان اینکه اجرای پروژه تکمیل راه‌آهن سراسری جنوب-شمال موجب انتقال ۱۰ میلیون تن بار و بیش از ۳ میلیون گردشگر و همچنین کاهش هزینه حمل و نقل می‌شود گفت: تکمیل این خط ریلی دریای عمان و خلیج فارس را به دریای خزر متصل می‌کند که موجب تسهیل ارتباط بین کشورهای اوراسیا شرق آسیا و اروپا می‌شود و تلاش داریم تا سال ۲۰۲۱ آن را تکمیل کنیم.

انتهای پیام/۶۱۳/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=19068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics