• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
4
استاندار گیلان عنوان کرد

حضور ۷ ملیت در گیلان طی نوروز امسال

  • کد خبر : 18943
  • 02 بهمن 1398 - 23:11
حضور ۷ ملیت در گیلان طی نوروز امسال
گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه مردم گیلان به میهمان نوازی شهره هستند، اضافه کرد: سال گذشته ملیت های آذربایجانی، آلمانی، عراقی، ایتالیایی، اسپانیایی، ژاپنی و روس در نوروز وارد گیلان شدند که همین ترکیب امسال نیز پیش بینی می شود.

به گزارش گیلان شهر :ارسلان زارع عصر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر استان گیلان که در استانداری برگزار شد، هدف از برگزاری این نشست را توسعه گردشگری به ویژه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب و متنوع و مفید و بهینه به مسافران دانست و اظهار کرد: ساماندهی و نظارت بر همه فعالیت های سفر ضرورت دارد.

وی از تشکیل هشت کمیته استانی ذیل ستاد خدمات سفر گیلان خبر داد و افزود: ستاد خدمات سفر استان یک ستاد دائمی است و باید در طول سال فعال باشد لذا فرمانداران طی ۱۰ روز آینده اقدام به تشکیل ستادهای شهرستانی خدمات سفر کنند تا بتوانیم برنامه ریزی های لازم را ویژه سفرهای نوروزی داشته باشیم.

خارجی

استاندار گیلان با اشاره به گردشگرپذیری این استان، تصریح کرد: گیلان از همه مواهب طبیعی و تاریخی و فرهنگی و هنری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است که باید برنامه ریزی درست و مناسب و اصولی برای افزایش میزان حضور و ماندگاری گردشگران در استان انجام شود.

زارع با بیان اینکه آمارها از افزایش جذب گردشگران خارجی به کشور حکایت دارد، گفت: باید از فرصت پدید آمده برای استان گیلان استفاده بهینه کنیم.

وی نوروز را یک جشن ملی و باستانی دانست که فرصت کم نظیری برای جذب گردشگر است و یادآور شد: داشته های فرهنگی و اجتماعی و بناهای میراثی و آداب و رسوم بومی و محلی گیلان یک توانمندی ویژه برای جذب گردشگران به ویژه در ایام نوروز دارد لذا باید چالش های سالهای گذشته را رفع کنیم و تامین امکانات سخت افزاری با جدیت دنبال شود.

استاندار گیلان تکمیل آزادراه منجیل را برطرف کردن بخش عمده ای از گره ترافیکی گیلان در ایام تعطیلات دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم همانند سال گذشته شاهد روند نزولی تلفات جاده ای باشیم. علاوه بر ظرفیت حمل و نقل زمینی و هوایی، برنامه ریزی لازم جهت جابجایی مسافران با راه آهن گیلان نیز انجام شود، زیرا در حال حاضر هم مسیر ریلی کوتاه تر شده و هم تعداد سفرهای افزایش یافته است که می تواند چشم انداز زیبایی را نصیب گردشگران کند.

زارع با اشاره به تشکیل کمیته ارزیابی عملکرد در ستاد خدمات سفر استان، متذکر شد: جهت رسیدگی به شکایات یک فرم نظرسنجی به صورت تصادفی در اختیار مسافران نوروزی گیلان قرار خواهد گرفت و نتایج آن بهار ۹۹ اعلام می شود.

وی با بیان اینکه مردم گیلان به میهمان نوازی شهره هستند، اضافه کرد: سال گذشته ملیت های آذربایجانی، آلمانی، عراقی، ایتالیایی، اسپانیایی، ژاپنی و روس وارد گیلان شدند و لذا احترام به میهمان واجب است و نباید یک برخورد نادرست خاطره ای تلخ از گیلان در اذهان بر جای بگذارد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اجرا و رصد پیوسته طرح های نظارتی صمت، تعزیرات و اصناف، گفت: برگزاری نمایشگاه های بهاره در ایام نوروز به کنترل و حتی کاهش قیمت ها کمک می کند.

وی از آموزش و پرورش خواست جهت ارائه بهینه خدمات اسکان به فرهنگیان اقدام کند و ادامه داد: باید با تقویت بخش خصوصی در حوزه گردشگری به اشتغال پایدار کمک کنیم.

زارع از فراهم بودن اقلام اساسی مورد نیاز خبر داد و اظهار کرد: جهت اجرای خوب طرح سلامت نوروزی به کمک بخش خصوصی نیاز داریم.

استاندار گیلان منطقه آزاد انزلی را یکی از ظرفیت های خوب گردشگری گیلان دانست و تصریح کرد: شهرستان بندرانزلی بعد از شهرستان رشت بیشترین اقامت شب گردشگران در نوروز ۹۸ را دارا بوده است و رودسر و آستارا و لاهیجان و فومن و… در جایگاه های بعدی قرار دارند لذا توزیع سفر در همه شهرستان ها انجام شود تا همه شهرستان ها همچون صومعه سرا و رودبار و املش نیز از ظرفیت حضور گردشگران نوروزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه جاذبه های گردشگری در جای جای گیلان وجود دارد، عنوان کرد: برگزاری مراسمات آیینی و جشنواره های فرهنگی و هنری، مذهبی و ورزشی بومی – محلی نیز در ایام نوروز رونق بگیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18943

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics