• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
4
چه کسانی در انتخابات شرکت کردند؟

گزارش ویژه: ۹ مرد و یک صندلی+ عکس

  • کد خبر : 19192
  • 20 بهمن 1398 - 22:20
گزارش ویژه: ۹ مرد و یک صندلی+ عکس
از مدیران عامل سابق سرخابی‌ها تا شهردار مشهد همه برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال آمدند. گزینه‌هایی که این دوره را غیر قابل پیش بینی کرده است.

به گزارش “گیلان شهر “،  همه برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال آمدند. از مدیران عامل سابق دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا عضو هیئت مدیره سرخ‌های تهرانی و مدیر سابق محمد دادکان در فدراسیون فوتبال. حتی یک گزینه سیاسی هم به عرصه انتخابات آمد و آن هم کسی نبود جز محمدرضا کلائی شهردار کلانشهر مشهد مقدس که یاد آور خاطرات قبلی در انتخابات فدراسیون فوتبال است.

نگاهی مفصل به ۹ کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال خواهیم داشت:

*محمدحسین قریب: مدیرعامل سابق باشگاه استقلال سرانجام بعد از گمانه زنی فراوان صبح امروز به محل فدراسیون فوتبال رفت و ضمن انجام مراحل اولیه ثبت نام نواب خود در صورت رسیدن به صندلی ریاست را معرفی کرد. وی منصور قنبرزاده، مدیرعامل سابق باشگاه نفت تهران را به عنوان نایب رییس اول معرفی کرد. حیدر بهاروند، به عنوان نایب رییس دوم و رییس سازمان لیگ و میترا نوری به عنوان نایب رییس بانوان قریب را همراه می‌کنند. محمدحسین قریب به دلیل اینکه حمایت نسبی مسئولان ارشد وزارت ورزش را دارد به عنوان یکی از گزینه‌های جدی برای نشستن بر مسند مدیریتی فوتبال ایران شناخته می‌شود. از مهدی محمدنبی نیز به عنوان دبیرکل او یاد می‎‌شود. تیم مدیریتی که کاملا مورد وثوق وزارت ورزش قرار دارد و از شانس بالایی برای پیروزی برخوردار است.

*مهدی محمدنبی: عضو کنونی هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال دیگر فردی بود که ظهر امروز به سئول رفت و برای ریاست ثبت نام کرد. نبی هم یکی از گزینه‌های وزارت ورزش برای ریاست فدراسیون فوتبال است. به خصوص که او حمایت برخی از هیئت‌های فوتبال و مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال را هم پشت خود می‌بیند و شانس زیادی برای رسیدن به این عنوان دارد. او محمود اسلامیان را به عنوان نایب رییس اول خود و حیدر بهاروند را به عنوان نایب رییس دوم و رییس سازمان لیگ برگزیده است. پریا شهریاری نیز نایب نبی در امور بانوان در صورت رسیدن به صندلی ریاست است. البته او در این بین از سمت خود در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس استعفا نداده است. همین امر حواس‌ها را تنها به یک سمت می‌برد؛ انصراف از ادامه حضور در انتخابات با وعده رسیدن به کرسی مهم در فدراسیون فوتبال. او اگر بخواهد تا لحظه آخر در گردونه انتخابات باشد باید از عضویت در هیئت مدیره انصراف دهد.

*حبیب کاشانی: مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس تهران قدرتمند برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اقدام کرد. کاشانی از حمایت مهدی تاج برای حضور در این گردونه برخوردار است. اتفاق بسیار مهمی که شاید رای هیئت‌های فوتبال را به سمت او بازگرداند و این یعنی طی کردن نصف بیشتر راه برای پیروزی. کاشانی نایب رییس اول خود را محمود اسلامیان معرفی کرده و حیدر بهاروند هم نایب رییس دوم خواهد بود. عبدالحسینی نیز به عنوان نایب رییس بانوان در لیست حبیب کاشانی قرار گرفته است. از شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان دبیرکل احتمالی او نام برده می‌شود و باید دید این رقیب دانه درشت در آخر چه تعداد رای کسب می‌کند.

 

*حیدر بهاروند: سرپرست حال حاضر فدراسیون فوتبال نیز دیگر نفری بود که با اخذ مجوز لازم از وزارت ورزش کارهای ثبت نام در انتخابات را انجام داد. او هم یکی از گزینه‌‎های جدی برای رسیدن به صندلی ریاست است. فردی که رای قابل توجهی بین هیئت‌های فوتبالی دارد و می‌تواند رقیب سرسختی برای باقی نفرات باشد. هر چند که با توجه به قرار گرفتن نام او در لیست اکثر نامزدها کماکان او را در تیم مدیریتی فوتبال ایران خواهیم دید. با این حال بهاروند، محمود اسلامیان و منصور قنبرزاده را به عنوان نایب رییس اول و دوم معرفی کرده و لیلا صوفی زاده به عنوان نایب رییس بانوان در لیست او حضور خواهد داشت.

*محمدرضا کلائی: ورود شهردار مشهد به عرصه انتخابات فدراسیون فوتبال اتفاق جالب توجهی بود. هر چند که کلائی با فوتبال ناآشنا نیست و با حمایت کامل از شهر خودرو حالا این تیم را در آسیا می‌بینید. وی، مهر علی را به عنوان نایب رییس اول خود معرفی کرده و حیدر بهاروند نیز به عنوان نایب رییس دوم فعالیت می‌کند. پریا شهریاری نیز از سوی کلائی به عنوان نایب رییس بانوان در لیست شهردار مشهد قرار دارد.

*هدایت‌الله ممبینی: عضو حال حاضر هیئت رییسه فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته داوران دیگر فردی بود که برای شرکت در انتخابات پیش قدم شد. هر چند که طبق پیش بینی موجود او شانس زیادی در انتخابات نخواهد داشت و صرفا فقط ثبت نام کرده است. حیدر بهاروند و منصور قنبرزاده را نواب اول و دوم او در فرم انتخاباتی هستند و علیپور نایب رییس بانوان او خواهد بود.  

*رضا جلالی: مدیر فرهنگی فدراسیون فوتبال در زمان ریاست محمد دادگان یکی دیگر از نفراتی است که امروز به ساختمان فدراسیون فوتبال رفت و برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال اقدام کرد. جلالی که استاد دانشگاه شهید بهشتی نیز هست و حالا ریاست مجمع ایثارگران شهرداری تهران را بر عهده دارد، مهر علی را به عنوان نایب رییس اول در فرم انتخاباتی قرار داده است. علی خطیر و موسوی نواب دوم و سوم او هستند.

*امیر مسعود هراتیان: رییس سابق هیئت فوتبال اصفهان که روز گذشته به عنوان اولین نفر در ساختمان فدراسیون فوتبال حاضر شد و مراحل ثبت نام را انجام داد. هراتیان به عنوان یکی از افراد مسلط به حقوق شناخته می‌شود و به همین دلیل برای انتخابات پا پیش گذاشته است. هر چند که شانس او در بین دانه درشت‌ها را باید نزدیک به صفر بدانیم. محمود اسلامیان، حیدر بهاروند و فاطمه علیپور نواب او هستند. 

*عباس صوفی: رییس هیئت فوتبال همدان نهمین فردی بود که در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت کرد. صوفی، جواد ششگلانی رییس هیئت فوتبال آذربایجان، حیدر بهاروند و پریا شهریاری را به عنوان نواب اول، دوم و سوم خود انتخاب کرد،

در این بین طبق گفته ابراهیم شکوری ۵۰ نفر برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اقدام کرده‌اند که اکثر آن‌ها در لیست سیاه قرار خواهند گرفت و در نهایت باید ۴ یا ۵ نفر را در دور نهایی انتخابات دید. افرادی مثل قریب، نبی، حبیب کاشانی، حیدر بهاروند و حتی محمدرضا کلائی می‌توانند رقابت اصلی را تشکیل دهند. انتخاباتی که در ۲۵ اسفند برگزار شده و رییس جدید فدراسیون فوتبال ایران شناخته خواهد شد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=19192

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics