• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
4
رئیس سازمان صمت گیلان:

پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیاردی به ۸ پروژه/ ۳۳ طرح در دست بررسی است

  • کد خبر : 18988
  • 05 بهمن 1398 - 14:24
پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیاردی به ۸ پروژه/ ۳۳ طرح در دست بررسی است
رشت- رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به پرداخت ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به هشت پروژه، گفت: ۳۳ پروژه نیز از سوی بانک ها در دست بررسی است.

به گزارش گیلان شهر ، فرهاد دلق پوش صبح شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه حرکت اقتصادی متکی بر منابع مالی است، اظهار کرد: در برخی دستگاه‌ها کارشناسان فراتر از وظایف خود عمل می‌کنند در صورتیکه اجازه دادن نظر قطعی را ندارند.

دلق پوش به ارتقای جایگاه سازمان صمت استان گیلان در سطح کشور اشاره کرد و افزود: از هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سهم منابع بانکی در کشور ۳۷۳ میلیارد تومان سهم بانک‌های استان گیلان است.

وی با اشاره به سهم ۱۰ بانک مرتبط با سازمان صمت گیلان، گفت: ۵۶ مورد معرفی به بانک‌ها داریم که ۳۳ مورد در دست بررسی بانک‌ها است و تاکنون برای هشت پروژه بیش از ۲۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

تصاحب زمین کارخانه کود آلی توسط ۲۰ تن از اهالی منطقه

شهردار رشت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به پروژه زباله سوز رشت و با بیان اینکه امسال ۹۱ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مصوب شده است، اظهار کرد: برای ساختمان زباله سوز اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که از این میزان ۱۵ میلیارد تومان در مرحله نخست دریافت شده است.

ناصر حاج محمدی به پیشرفت ۵ درصدی پروژه سراوان در طول ۳ سال گذشته اشاره و بیان کرد: قرار داد تصفیه خانه سراوان در سال ۹۵ بسته شد که این پروژه تا سال ۹۸، تنها ۵ درصد پیشرفت داشته اما خوشبختانه در حال حاضر از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است.

وی ادبا بیان اینکه همه عوامل به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند، ادامه داد: علاوه بر اعتبار دولتی، ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری نیز برای این پروژه پرداخته شده است.

شهردار رشت درباره مشکلات احداث کارخانه زباله سوز و کود آلی رشت نیز گفت: مشکل اصلی در پروژه کارخانه کود آلی تصرف زمین توسط ۲۰ نفر از اهالی منطقه است به گونه‌ای که برای کارگران شهرداری ایجاد مزاحمت کرده و حتی آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

عدم هماهنگی آمار بانک‌ها از طرح‌های مصوب با پرداخت تسهیلات

رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های گیلان در این جلسه با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸ و عملکرد بانک‌های عامل در راستای این تبصره، اظهار کرد: سهم گیلان از پرداخت این تسهیلات ۳۷۳ میلیارد تومان است.

امیری به عقب ماندگی بانک‌های کشاورزی، توسعه و تعاون و پست بانک در تصویب طرح‌های اقتصاد مقاومتی و پرداخت تسهیلات با توجه به اهدافی که برنامه ریزی شده اشاره کرد و گفت: این در حالی است که بانک مسکن در تصویب و پرداخت طرح‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه باز آفرینی شهری از ابتدای سال تا کنون بیش از نیمی از تعهدات خود را انجام داده است.

وی با انتقاد از چند بانک و با بیان اینکه در برخی از بانک‌ها آمار طرح‌های مصوب، معرفی به بانک و پرداخت تسهیلات با یکدیگر همخوانی ندارند، افزود: تا قبل از ارسال آمار به دبیرخانه کمیسیون هماهنگی بانک‌های گیلان حداقل یک بار گزارشات را مرور شود.

کد خبر ۴۸۳۴۴۶۳
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18988

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics