• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
3

هزینه سرویس مدرسه فرزند شما هم افزایش یافته است؟

  • کد خبر : 19090
  • 15 بهمن 1398 - 14:50
هزینه سرویس مدرسه فرزند شما هم افزایش یافته است؟
 این روزها برخی مدارس اقدام به افزایش نرخ هزینه سرویس مدارس کرده اند در حالیکه هرگونه افزایش نرخ سرویس حمل و نقل دانش آموزی در سال تحصیلی جاری ممنوع اعلام شده است.

به گزارش گیلان شهر : این روزها برخی مدارس اقدام به افزایش نرخ هزینه سرویس مدارس کرده اند در حالیکه هرگونه افزایش نرخ سرویس حمل و نقل دانش آموزی در سال تحصیلی جاری ممنوع اعلام شده است.

بعد از اصلاح و افزایش نرخ بنزین، یکی از نگرانی ها افزایش قیمت کالا و خدمات بود که در این راستا مسئولان اجرایی بارها تاکید کردند که هیچگونه تغییر نرخی در قیمت کالا و خدمات نخواهیم داشت و در پی آن حتی اقدام به تخصیص سهمیه مازاد برای مشاغلی که از سوخت بنزینی استفاده می کنند، کردند اما این روزها  برخی از اولیا با چالش افزایش قیمت هزینه سرویس مدرسه مواجه شدند.

در پی تماس تلفنی یکی از اولیا با ایسنا و همچنین بررسی های میدانی حاکی از این است که برخی مدارس اقدام به افزایش نرخ هزینه سرویس مدارس از ۱۲۰ هزار تومان به ۱۶۰ هزار تومان کرده اند و این افزایش بنابر مسافت های مختلف متفاوت است و این موضوع باعث دغدغه اولیا و دانش آموزان شده است. در این راستا برای پیگیری موضوع با رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان گیلان که متولی رسیدگی به چنین گزارش هایی است مراجعه کردیم.

مازیار صفرپناه  با اشاره به ساماندهی سرویس‌های مجاز حمل ونقل دانش آموزی مدارس استان در قالب سامانه سپند (ناوگان پایش حمل و نقل دانش‌آموزی) اظهار کرد: افراد ثبت نام شده در سامانه مشمول سهمیه سوخت قرار می‌گیرند و بر این اساس در کارگروه کشوری مربوط، پس از بررسی های لازم میزان سهمیه بنزین تعلق گرفته به سرویس های مجاز دانش آموزی مدارس تا سقف ۱۲۰ لیتر برای خودروهای تک سوز و تا سقف ۸۰ لیتر برای خودروهای دوگانه سوز تعیین شده است.

وی افزود: مابه التفاوت ریالی سهمیه سوخت خودروهای مجاز حمل و نقل دانش آموزی از ابتدای اجرای طرح سهمیه بندی بنزین (۲۴ آبان ماه سالجاری) محاسبه و سهمیه مورد نظر به حساب شبای رانندگان مشمول واریز شده است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به سازوکار اختصاص سهمیه سوخت، خاطرنشان کرد: رانندگانی مشمول دریافت ما به التفاوت ریالی سهمیه سوخت خواهند شد که اطلاعات شان به طور کامل توسط راننده و پیمانکار در سامانه سپند وارد شده و توسط شهرداری های محل مورد تایید قرار گرفته باشد که در این صورت اعتبار ریالی فوق به حساب شبایی که توسط راننده در سامانه سپند معرفی شده است، توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی واریز خواهد شد.

افزایش مجدد هزینه سرویس حمل و نقل مدارس ممنوع است

صفرپناه خاطرنشان کرد: در استان گیلان بالغ بر ۶۴۰۰ راننده مجاز حمل و نقل دانش آموزی مسئولیت سرویس دهی به حدود ۳۸ هزار دانش آموز را برعهده دارند که پیگیری امور مربوط به تایید صلاحیت آنان در سامانه سپند و سهیمه بنزین به آنان بر عهده شهرداری های تابعه است و گزارش آن باید به کارگروه ماده ۱۸ حمل و نقل دانش آموزی شهرستان ها، نواحی و مناطق تابعه ارسال شود.

وی گفت: با توجه به افزایش ۱۰ درصدی نرخ سرویس حمل و نقل دانش آموزی در مهر ماه امسال و همچنین اختصاص سهیمه بنزین به رانندگان مجاز حمل و نقل دانش آموزی، هرگونه افزایش نرخ سرویس حمل و نقل دانش آموزی در سال تحصیلی جاری ممنوع است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در صورت تخلف رانندگان در افزایش غیرقانونی هزییه سرویس های مدارس، اولیای دانش آموزان می توانند به واحد «انجمن اولیا و مربیان» یا واحد «بازرسی و رسیدگی به شکایات مستقر» در ادارات آموزش و پرورش استان گیلان یا اداره کل مراجعه کنند تا در اسرع وقت رسیدگی و برخورد شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=19090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics