• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
5
استاندار گیلان تأکید کرد؛

سهم مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های آموزشی بیشتر شود+عکس

  • کد خبر : 18982
  • 04 بهمن 1398 - 18:56
سهم مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های آموزشی بیشتر شود+عکس
نماینده عالی دولت در گیلان به فعالیت حدود 900 مدرسه غیردولتی در استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، سهم مشارکت بخش خصوصی و غیردولتی در سال‌های آتی باید بیشتر شود.
به گزارش  گیلان شهر ؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاحیه رسمی دبیرستان غیردولتی پروفسور سمیعی در رشت با بیان اینکه آموزش و پرورش در توسعه هر جامعه و کشور نقش اساسی و محوری دارد، افزود: از لحاظ تاریخی، در دنیا تقریباً تمامی آموزش‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌گرفت.

وی اظهار کرد: این دیدگاه که دولت‌ها، مسئول آموزش شهروندان باشند؛ ابتدا در اروپا از قرن نوزدهم و سپس در نقاط دیگر جهان از اوایل قرن بیستم به طور گسترده مورد توجه واقع شد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه طی حدود سه دهه اخیر اصلاحات مدیریتی در وظایف به ویژه سیاست کوچک‌سازی دولت‌ها و واگذاری حوزه‌های تخصصی به بخش خصوصی و غیردولتی رنگ دیگری به خود گرفته، اظهار کرد: این موضوع نه فقط در بخش آموزش پیش دبستان، دبستان و متوسطه بلکه مشمول آموزش عالی نیز شده است.
وی خاطرنشان کرد: میانگین جهانی مشارکت بخش خصوصی در آموزش حدود ۳۰ درصد است، درحالیکه این آمار در ایران کمتر از ۱۰ درصد است.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سهم مشارکت بخش خصوصی و غیردولتی در سال‌های آتی باید بیشتر شود، افزود: در برنامه ششم توسعه به عنوان سند بالادستی نیز این امر مورد تأکید قرار گرفته و در چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران هم این نگرش دارای اهمیت است.
دکتر زارع گفت: به یقین مدارسی که با نظارت نوسازی مدارس و رعایت استاندارهای وزارت آموزش و پرورش ساخته می‌شوند؛ بهره‌وری بهتری نسبت به دیگر کلاس‌های درس خواهند داشت.
وی بر ضرورت ایجاد محیطی آرام، دلپذیر و پرنشاط در مدارس برای دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: رئیس جمهوری در بیستمین پرسش مهر از دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید بر این نکته که متولیان مدارس، خانواده‌ها و مسئولان در جهت ایجاد محیطی پرنشاط و آرام در مدارس اهتمام داشته باشند، تأکید کرده است.
نماینده عالی دولت در گیلان با ارج گذاری از اقدام پسندیده موسسان این مدرسه اظهار کرد: خداوند متعال اقدامات خیرخواهانه را بی پاداش نخواهد گذاشت و ذخیره‌ای برای آخرت و مایه آبرو در دنیا خواهد بود.
دکتر زارع با بیان اینکه پروفسور سمیعی بعنوان شخصیتی که برخاسته از گیلان و دانشمند بزرگ و خادم تمامی ملت‌های دنیاست و این مدرسه به نام او نامگذاری شده ، ابراز امیدواری کرد دانش آموزان پرتلاش این مجتمع آموزشی در کنار متولیان بخش تعلیم و تربیت و مدیران آن، آینده‌ای موفق را نه فقط برای استان بلکه کشورمان رقم بزنند و آینده‌سازان خوبی از این مدرسه و شهر داشته باشیم.
مدرسه ۱۸ کلاسه دوره های اول و دوم متوسطه پروفسور سمیعی، توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع و با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ متر در چهار طبقه احداث شده است.








لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics