• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
3

«جام پهلوان نامجو» فرصتی برای معرفی فرهنگ گیلان به جهانیان است

  • کد خبر : 19057
  • 13 بهمن 1398 - 22:02
«جام پهلوان نامجو» فرصتی برای معرفی فرهنگ گیلان به جهانیان است
استاندار گیلان گفت: برگزاری رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری «جام پهلوان نامجو» در گیلان فرصتی مغتنم برای معرفی زیبایی‌ها و فرهنگ والای این استان به جهانیان است.

به گزارش گیلان شهر ، ارسلان زارع عصر امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات وزنه‌برداری بین‌المللی «جام پهلوان نامجو» در گیلان اظهار داشت: استان گیلان یکی از زیباترین استان‌های کشور است که دارای فرهنگ غنی بوده و قهرمانان بزرگی در رشته‌های مختلف ورزشی به جهان معرفی کرده است.

استاندار گیلان با اشاره به موفقیت‌های بزرگ ورزشی که توسط مرحوم محمود نامجوی قهرمان بلندآوازه گیلان کسب شد خاطرنشان کرد: مرحوم نامجوی نخستین ورزشکار ایرانی بود که رکورد جهانی وزنه‌برداری را به نام خود ثبت کرد و نخستین مدال طلای جهانی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

زارع برگزاری مسابقات بین‌المللی «جام پهلوان نامجو» در گیلان را حائز اهمیت دانست و گفت: آخرین بار این رقابت‌ها ۲۶ سال پیش در گیلان برگزار شده بود و پس از ۲۶ سال دوباره میزبانی رقابت‌ها به گیلان داده شد که در این راستا از تمام مسئولان کشوری و استانی که برای برگزاری مسابقات زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان برگزاری این مسابقات را فرصتی مغتنم برای معرفی فرهنگ والای گیلان و کشورمان به جهانیان دانست و افزود: میزبانی مطلوب گیلان در برگزاری این مسابقات موجب سربلندی ایران در عرصه جهانی می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای حضور علاقمندان به‌ویژه جوانان در سالن شش هزار نفره رشت در ایام برگزاری مسابقات اندیشیده شده است خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد ملی موجب پویایی، تحرک و افزایش نشاط اجتماعی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به قدمت وزنه‌برداری در این استان عنوان داشت: رشته وزنه‌برداری در گیلان دارای قدمت دیرینه است و مسابقات وزنه‌برداری بین‌المللی «جام پهلوان نامجو» به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و ورزشی نه‌تنها برای گیلان بلکه برای کل کشور اهمیت دارد.

به گزارش تسنیم، هنرنمایی گروه‌ موسیقی سنتی گیلان و اجرای سایر برنامه‌های فرهنگی برای نشان دادن آداب و رسوم خطه سرسبز گیلان به جهان همچنین معرفی وزنه‌برداران حاضر در مسابقات جزو دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه امروز است.

انتهای پیام/۶۱۲/ ع

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=19057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics