• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
6
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده 

بزرگترین واحد تولیدی مکانیزه قارچ شمال کشور در گیلان به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 19062
  • 14 بهمن 1398 - 16:36
بزرگترین واحد تولیدی مکانیزه قارچ شمال کشور در گیلان به بهره‌برداری رسید
بزرگترین واحد تولیدی قارچ گیلان و مکانیزه شمال کشور با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در رشت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گیلان شهر ، بزرگترین واحد تولیدی پرورش قارچ استان گیلان و مکانیزه شمال کشور صبح امروز با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در روستای کلش طالشان شهرستان رشت به بهره‌برداری رسید.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در حاشیه افتتاح این واحد تولیدی ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: امروز باید از طریق تولید ملی، رشد اقتصادی، توسعه کارآفرینی و حضور در صحنه‌هایی که انقلاب اسلامی را شکل داد عزت و سربلندی را برای کشور به ارمغان آوریم.

معصومه ابتکار ضمن قدردانی از تلاش کارآفرینانی که با وجود تحریم‌های ظالمانه اما در راستای تحقق اهداف دولت در زمینه تولید و اشتغال گام برمی‌دارند تصریح کرد: دولت با وجود مشکلات و محدودیت‌های مختلف در حال تلاش است تا زمینه را برای توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زا و‌ کارآفرینی در کشور فراهم کند.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت‌ها و سرمایه‌های مختلف طبیعی است تصریح کرد: با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و طبیعت بکر خدادادی می‌توان گام‌های موثری در جهت تولید ملی و کارآفرینی در استان برداشت و برای تمام فعالان این عرصه آرزوی موفقیت دارم.

ارسلان زارع استاندار گیلان نیز در این مراسم ضمن‌ تبریک دهه مبارک فجر با اشاره به لزوم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با توسعه کارآفرینی در استان اظهار داشت: امیدوارم که واحدهای تولیدی قابل توجه دیگری نیز تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم که در کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید موثر است.

به گزارش تسنیم این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع و صرف اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در روستای کلش طالشان شهرستان رشت احداث شده است و ۶۵۰ تن ظرفیت تولید قارچ دکمه‌ای دارد.

بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و استاندارد از جمله شاخصه‌های این واحد تولیدی قارچ است و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۷ نفر فراهم شده است.

همچنین بهره‌برداری از ۱۱ طرح آبرسانی روستایی شهرستات رشت، بازدید از طرح ایجاد اشتغال‌ پایدار زنان سرپرست خانوار، افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار شهرستان رشت و حضور در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در گیلان است.

۹۵۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در بخش‌های عمران شهری و روستایی، آموزشی، ورزشی پروژه‌های معدنی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/۶۱۲/ح

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=19062

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics