• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
5
رئیس کل دادگستری گیلان

انتظار مردم در فرآیند انتخابات؛ رعایت قانون و اخلاق

  • کد خبر : 18956
  • 03 بهمن 1398 - 21:30
انتظار مردم در فرآیند انتخابات؛ رعایت قانون و اخلاق
رئیس کل دادگستری گیلان گفت: انتظار و خواست مردم رعایت موارد قانونی و فراتر از آن، رعایت اخلاق انتخاباتی است.

به گزارش گیلان شهر ؛ حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در جلسه پیشگیری از وقوع جرم انتخابات با بیان اینکه مسئولان نظارتی وظیفه اجرا و نظارت بر حسن اجرای قانون را دارند افزود: عمل به این وظیفه انتظار به حق مردم است.
وی گفت: مردم از داوطلبان انتخاباتی نیز انتظار رعایت اصول و ضوابط اخلاقی به عنوان یک فرد مسلمان را دارند که قرار است به عنوان وکیل مردم انجام وظیفه کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: اگرچه باید های قانونی در قانون تعریف شده است اما مسئولان نظارتی و اجرایی قانون به عنوان ضامن در قبال هنجارهای اخلاقی مورد انتظار مردم از نامزدهای انتخاباتی نیز وظیفه دارند تا از آسیب رسیدن به اخلاق اجتماعی جلوگیری شود.
حجت الاسلام والمسلمین خلیلی گفت: اگر قانون و موارد مورد انتظار مردم در فرآیند انتخابات رعایت شود موجب ایجاد انگیزه ای مضاعف در مشارکت سیاسی خواهد بود.
مدیرکل بازرسی گیلان نیز گفت: ما به عنوان ناظر اجرای قانون براساس قانون عمل می کنیم اما در جایی که قانون سکوت کرده، موارد پیش آمده را نباید به نحوی تفسیر کنیم که سبب کم تحرکی در رقابت انتخاباتی شود.
نصرالله مسرور با بیان اینکه نباید اجازه داد فضای بی روح در انتخابات حاکم شود افزود: باید امنیت انتخابات حفظ شود اما انتخابات امنیتی نشود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان هم به جرائم انتخاباتی که در دوره های قبل رخ داده است اشاره کرد و گفت: قانون گذار خرید و فروش آرا چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم همانند کمک به موسسات خیریه ها یا اماکن مذهبی و موارد این چنین را نیز جرم می داند.
احمد آقایی افزود: برای مدیریت فضای مجازی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی در این فضا هم جلسات توجیهی با مدیران سایتها برگزار کردیم تا از تخریب داوطلبان پرهیز شود.
وی گفت: فضای مجازی باید بیشتر بر افزایش سطح آگاهی مردم متمرکز باشد.
در ادامه این جلسه هر یک از اعضا پیشنهادات در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی و گزارشی از عملکرد حوزه کاری را در فرآیند انتخابات ارائه کردند.

انتظار مردم در فرایند انتخابات؛ رعایت قانون و اخلاق
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics