• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9621
5

ظرفیت‌های جدیدی برای گیلان در تجارت با کشورهای CIS ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 18887
  • 30 دی 1398 - 11:59
ظرفیت‌های جدیدی برای گیلان در تجارت با کشورهای CIS ایجاد می‌شود
تجار گیلانی در سفر اخیر معاون اقتصادی وزیر کشور به این استان مشکلات خود را بیان کردند و امیدواریم ظرفیت‌های جدیدی برای گیلان در حوزه تجارت با کشورهای عضو CIS ایجاد شود.

به گزارش گیلان شهر ، در سفری که اخیراً معاون اقتصادی وزیر کشور به گیلان داشت تجار و بازرگانان استان در قالب نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مشکلات خود را بیان کردند و امیدواریم ضمن پیگیری این‌ چالش‌ها در سطح ملی، ظرفیت‌های جدیدی برای گیلان در حوزه تجارت با کشورهای عضو CIS ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه سفر معاون اقتصادی وزیر کشور دستاوردهای خوبی برای استان داشت افزود: بازدید میدانی از ۳۶ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان‌ها و شنیدن مشکلات تولیدکنندگان از زبان خود آنان مطمئناً در رفع سریع‌تر چالش‌ها کمک شایانی می‌کند.

آرش فرزام‌صفت نظارت و پیگیری مستمر اهداف توسعه‌ای استان و بررسی دقیق پروژه‌های عمده و بزرگ گیلان را از جمله مؤلفه‌های مهم سفر معاون اقتصادی وزیر کشور اعلام کرد و بیان داشت: اتفاق نادری که در این سفر ۳ روزه رخ داد به غیر از سرکشی واحدهای تولیدی و صنعتی، بازدید معاون اقتصادی کشور از تمام ۱۶ شهرستان گیلان بود.

وی کارخانه چوکا، سایت سراوان، مجتمع بندری آستارا، منطقه ویژه آستارا و منطقه آزاد انزلی را از جمله مراکزی که از آن‌ها بازدید شد خواند و گفت: از عمده‌ترین پروژه‌های اقتصادی، توسعه‌ای و زیرساختی که در هر شهرستان وجود داشت توسط معاون اقتصادی وزیر کشور بازدید و جهت حل مشکلات آنان تصمیماتی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اتخاذ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان عزم تمامی مسئولان برای ساماندهی و حل مشکلات تالاب بین‌المللی انزلی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: جلسه بسیار مفصلی نیز با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور در مورد تالاب انزلی برگزار و تصمیمات بسیار خوبی برای خروج این اکوسیستم ارزشمند از وضعیت فعلی اندیشیده شده است.

فرزام‌صفت ارائه راهکارهای عملی و فوری برای حل و فصل مشکلات پروژه‌های استان و رایزنی در سطح ملی جهت تحقق این امر را از دیگر برنامه‌های سفر معاون هماهنگی وزیر کشور به گیلان اعلام کرد و افزود: حجم زیادی از چالش‌های استان با برقراری ارتباط در سطح کشوری و گفت‌وگو با بانک‌های عامل در همین سفر حل و فصل شدند.

وی از برگزاری نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی سخن گفت و در تشریح بیشتر جزئیات این موضوع خاطرنشان کرد: بازگانان گیلانی در حوزه تجارت با کشورهای CIS نظرات خود را بیان کردند که قرار شد ضمن انجام پیگیری‌های لازم توسط معاون هماهنگی وزیر کشور، ظرفیت‌های جدیدی برای استان در این حیطه فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان به بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور از سایت زباله سراوان نیز اشاره کرد و گفت: قرار است از سه طریق یعنی ساخت زباله‌سوز، احداث مجموعه تصفیه‌ شیرابه و تکمیل واحد کمپوست ظرف مدت ۳ سال اجرایی، مشکلات این سایت را به لحاظ دفع زباله برطرف کنیم.

فرزام‌صفت با تأکید بر اینکه با پیگیری مجموعه معاونت عمرانی استانداری، تصفیه‌خانه شیرابه سایت سراوان در آینده نزدیک افتتاح می‌شود افزود: امیدواریم با تصمیماتی که اخیراً اتخاذ شده علاوه بر حل و فصل بسیاری از چالش‌های موجود در واحدهای تولیدی و صنعتی و پروژه‌های بزرگ و عمده گیلان، شاهد تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر سایت سراوان باشیم. 

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18887

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics