• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
4

کولاک گیلانی‌ها در مسابقات انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری

  • کد خبر : 18847
  • 20 دی 1398 - 16:00
کولاک گیلانی‌ها در مسابقات انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
دو وزنه‌بردار گیلانی اعزامی به رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگ‌سالان کشور موفق به کسب دو نشان طلا در این مسابقات شدند.

به گزارش گیلان شهر ، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگ‌سالان کشور (انتخابی تیم ملی) به مناسبت گرامیداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دومین دوره یادواره استاد بهمن مطلق از روز چهارشنبه هجدهم دی‌ماه در شهر اهواز آغاز شد.

محمد اصغرنژاد در دسته ۵۵ کیلوگرم و محمد نیری در دسته ۸۱ کیلوگرم به سرپرستی و مربیگری حسین شعبان پور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی حضور پیدا کردند، این رقابت‌ها دارای رکورد ورودی بوده و به همین دلیل تنها دو ورزشکار جواز حضور در مسابقات قهرمانی کشور را پیدا کردند.

رقابت‌های اوزان دسته‌های ۷۳، ۵۵، ۶۱ و ۶۷ کیلوگرم در روز نخست مسابقات برگزارشده و اصغرنژاد در دسته ۵۵ کیلوگرم با رکورد ۱۹۵ به‌عنوان پنجمین ورزشکار برتر این وزن به روی تخته رفت، وی در حرکت یک‌ضرب در مهار وزنه‌های ۸۳، ۸۵ و ۹۵ کیلوگرمی موفق عمل کرد و عنوان نخست این حرکت را کسب کرد، رضا ایران‌منش از هرمزگان با مهار وزنه ۹۰ کیلوگرمی و حسین رضوی از آذربایجان شرقی با مهار وزنه ۸۶ کیلوگرمی به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم ایستادند.

وزنه‌بردار گیلانی در حرکت دوضرب ابتدا وزنه ۱۰۴ کیلوگرمی را مهار کرد، سپس در دومین درخواست از ثبت وزنه ۱۰۸ کیلوگرمی ناکام ماند، اصغرنژاد در سومین تلاش خود موفق شد وزنه ۱۰۸ کیلوگرمی را بالای سر برده و به‌عنوان سومی حرکت دوضرب دست پیدا کند؛ حسین رضوی با ثبت وزنه ۱۱۰ کیلوگرمی و رضا ایران‌منش با ثبت وزنه ۱۰۹ کیلوگرمی به ترتیب در مکان‌های اول و دوم حرکت دوضرب ایستادند.

درمجموع حرکات یک‌ضرب و دوضرب، محمد اصغرنژاد با ثبت رکورد ۲۰۳ کیلوگرمی به نشان طلا دست‌یافته و ایران‌منش و رضوی به ترتیب با ثبت رکورد ۱۹۹ و ۱۹۶ کیلوگرم نشان‌های نقره و برنز را کسب کردند.

دومین نشان خوش‌رنگ گیلانی‌ها در دسته ۸۱ کیلوگرم در روز دوم مسابقات به دست آمد، محمد نیری در حرکت یک‌ضرب در نخستین تلاش وزنه ۱۴۰ کیلوگرمی را بالای سر برد، وی در تلاش‌های دوم و سوم از ثبت وزنه‌های ۱۴۴ و ۱۴۶ کیلوگرمی ناکام مانده و در مکان چهارم این حرکت ایستاد.

محمدهادی پورحسینی از لرستان با ثبت رکورد ۱۴۷ کیلوگرم، محمدمهدی حیاتی از کرمانشاه با ثبت رکورد ۱۴۶ کیلوگرم و علیرضا معینی از اصفهان با ثبت رکورد ۱۴۳ کیلوگرم به ترتیب در مکان‌های اول تا سوم ایستادند.

وزنه‌بردار گیلانی در حرکت دوضرب کولاک کرد! وی با درخواست وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی به‌عنوان آخرین شرکت‌کننده، سنگین‌ترین وزنه را انتخاب کرد ولی از مهار این وزنه ناتوان بود، نیری در دومین تلاش خود نیز از مهار وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی ناکام مانده و در آستانه حذف قرار گرفت!

وی در سومین تلاش خود موفق شد وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را ثبت کرده و با اختلاف شش کیلوگرمی نسبت به نفر دوم این دسته در مکان نخست قرار بگیرد؛ پورحسینی از لرستان با مهار وزنه ۱۷۴ کیلوگرمی و علیپور از خوزستان با مهار وزنه ۱۷۲ کیلوگرمی به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم این دسته ایستادند.

درمجموع حرکات یک‌ضرب و دوضرب، محمد نیری با ثبت رکورد ۳۲۲ کیلوگرم به‌عنوان قهرمانی رسید، محمدهادی پورحسینی و محمدمهدی حیاتی به ترتیب با ثبت رکوردهای ۳۲۱ و ۳۱۶ کیلوگرم در مکان دوم و سوم ایستادند.

به گزارش گیلان شهر ، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگ‌سالان کشور از روز چهارشنبه هجدهم دی‌ماه در شهر اهواز آغاز شد، این رقابت‌ها با برگزاری مسابقات دسته‌های منفی ۱۰۲ کیلوگرم، منفی ۱۰۹ کیلوگرم و مثبت ۱۰۹ کیلوگرم در روز جمعه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18847

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics