• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
8
از سوی صندوق اعتباری هنر صورت گرفت؛

معرفی ۲۵۰۰ هنرمند، نویسنده و روزنامه‌نگار به سازمان تأمین اجتماعی

  • کد خبر : 18659
  • 08 دی 1398 - 13:02
معرفی ۲۵۰۰ هنرمند، نویسنده و روزنامه‌نگار به سازمان تأمین اجتماعی
در سه ماهه سوم سال جاری بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

به گزارش گیلان شهر به نقل از صندوق اعتباری هنر، سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق هنر با اعلام این خبر گفت: با توجه به وظیفه ذاتی صندوق در حمایت از پدیدآورندگان فرهنگی و هنری کشور طی سه سال گذشته با برنامه ریزی دقیق، عمده توجه خود را به مسائل بیمه ای اهالی فرهنگ و هنر معطوف کردیم.

مدیرعامل صندوق هنر در ادامه افزود: در سال ۹۵ تنها ۱۶۱۶ نفر از سوی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند. در سال ۹۶ با امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی تعداد ۱۱هزار و ۴۴۸ نفر برای دریافت خدمات بیمه ای معرفی شدند. در سال ۹۷ بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر ودر نه ماهه سال ۹۸ نیزطی سه مرحله تعداد هفت هزار و ۷۷۵ نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران کشور به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

وی با یادآوری توافق سازمان تامین‌ اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اعضای صندوق اعتباری هنر ضمن برخورداری از حمایت های مربوط به بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، شامل فوت و بازنشستگی، از کمک ویژه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی معادل ۱۰درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه برخوردار می شوند و ۸ درصد توسط فرد پرداخت می شود. سهم پرداختی صندوق اعتباری هنر در سال ۹۸ برای حق بیمه هنرمندان سالانه ۴۵ میلیارد تومان می باشد.

او در ادامه سخنانش با اشاره به ثمر نشستن برنامه های صندوق گفت: با توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه تامین اجتماعی طی ۳ سال اخیر بیش از ۶۰ درصد به ظرفیت جمعیت تحت پوشش بیمه نسبت به سال های قبل افزوده شده است و بدهی انباشته صندوق به سازمان تأمین اجتماعی به طور کامل تسویه شد.

کد خبر ۴۰۳۱۷۳
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18659

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics