وی با اشاره به بازدید میدانی دکتر زارع استاندار گیلان از ظرفیت های شرکت های پخش مذکور در گیلان ، اظهار داشت : ۱۴۱ واحد شرکت پخش فعال در استان داریم و کارگروه امروز تنظیم بازار در خصوص شرکت های پخش و بیان معضلات آنهاست .

وی در زمینه ی ارتباط این شرکت ها با عرضه کالا در فروشگاهها عنوان کرد :  زنجیره تولید و عرضه و پخش را باید با هم ببینیم و در جهت رفع مشکلات این شرکت ها بکوشیم.

دلق پوش ادامه داد : در حال حاضر ۶۸ شرکت و واحد استانی پخش ،۵۲ واحد سراسری و ۲۲ واحد منطقه ای در گیلان فعالیت می کنند و ۶۲ واحد در حوزه های مواد غذایی فعالیت می کنند .۳۸ واحد پخش محصولات دامی ، ۲۸ واحد پخش بهداشتی و آرایشی و ۱۳ شرکت توزیع سایر محصولات تولیدی در گیلان فعالیت دارند .

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان ادامه داد : تعداد خودروهای فعال در زمینه ی پخش ۱۵۰۰ خودرو و تعداد نیروهای انسانی شاغل بیش از ۴۰۰۰ نفر به طور مستقیم است . ۱۰۹ هزار واحد صنفی در کل استان داریم که شرکت های پخش به این واحد ها خدمات دهی می کنند .

دلق پوش عنوان کرد: باید به مسایل و مشکلات شرکت های پخش توجه داشته باشیم و یکی از مشکلات مهم این شرکت ها موضوع صدور بارنامه برای خودروهاست و همچنین در بحث لاستیک این شرکت ها در اولویت قرار گرفته اند .

وی ادامه داد : یکی دیگر از معضلات شرکت های پخش موضوع سرمایه در گردش این عزیزان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دلق پوش خاطر نشان کرد : در حال حاضر در استان توزیع بیش از ۲۰۰ تن گوشت گوساله ای منجمد صورت گرفته و ۸۰۰ تن شکر نیز توسط شرکت های پر فروش دنبال می شود .

وی در زمینه ی لزوم نصب برچسب قیمت در فروشگاهها گفت : عدم نصب قیمت در حقیقت موجب ضایع شدن حق از مصرف کننده است و عدم نصب برچسب قیمت اندیشه ی گرانفروشی را متصور می کند .

دلق پوش تاکید کرد : نرخ گذاری کالاها و خدمات ، نظارت مستمر بر فرآیند الحاق اتیکت بر روی کالاها از جمله مواردی است که توسط سازمان صنعت ،معدن و تجارت گیلان دنبال می شود .

0999

مجید شهبازی مدیر شرکت پخش گلستان و فروشگاههای هفت گیلان در خصوص شرکت گلستان گفت : گروه اقتصادی گلستان یک مجموعه هلدینگ است که دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد و در بحث تولید و بسته بندی و توزیع مواد غذایی فعال است .

وی افزود : از سال ۹۳ این شرکت به بحث فروشگاههای زنجیره ای هفت وارد شده است و این فروشگاه ۷۰۰ شعبه در کشور و ۵۰ شعبه در گیلان دارد .

وی در خصوص ظرفیت انبار شرکت گلستان گفت : ۶۲۰۰ پالت پوزیشن در متراژ ۴۲۰۰ متر مربع و ارتفاع ۱۶ متر قرار دارد که شامل انبار مواد غذایی ، شوینده و کالاهای یخچالی می شود و ۵۰ فروشگاه هفت داخل استان گیلان و فروشگاههای هفت استان اردبیل از این مرکز سرویس دهی می شوند .

09888

نظری مدیر شرکت پخش مهراس گیل نیز در کارگروه تنظیم بازار و در حاشیه بازدید استاندار گیلان از این شرکت گفت : شرکت های پخش بازوان شرکت های تولیدی هستند اما در چند سال اخیر این شرکت ها در بخش نقدینگی دچار مشکل شده اند .

وی افزود : در زمینه ی قطعات یدکی خودرو و همچنین لاستیک سهمیه ی شرکت های پخش ناچیز بوده است و امیدواریم که در این خصوص تمهیداتی صورت گیرد .

وی در خصوص شرکت مهراس گیل عنوان کرد : این شرکت پخش محصولات غذایی شامل آب معدنی ،نوشیدنی ها ،تن ماهی ، رب گوجه ، محصولات غذایی کنسروی، محصولات پروتئینی را بر عهده دارد که در بحث محصولات پروتئینی دارای سردخانه نیز می باشد .

وی با یادآوری بحث پخش کیک های آلوده گفت : اتفاقی که در بحث کیک های آلوده رخ داد قطعا از  طریق شرکت های پخش نبوده است و یکی از مشکلات ما شرکت های به اصطلاح زیر پله ای هستند که باید از جریان پخش حذف شوند .

index00000000000000

766

99

 

خبرنگار: طاهره ریحانی