• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9621
6
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان

تخلفات کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری‌های گیلان گسترده است

  • کد خبر : 18635
  • 07 دی 1398 - 14:52
تخلفات کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری‌های گیلان گسترده است
کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری‌های گیلان با توجه به مجوزات ساخت و ساز غیرقانونی که در استان صادر می‌شود علاوه بر ارتکاب تخلفات متعدد تنها با گرفتن یک مبلغ جریمه مشکلات بسیاری را برای همه ایجاد می‌کنند.

به گزارش گیلان شهر ، کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری‌های گیلان همانند سایر کمیسیون‌های شکل گرفته در سراسر کشور تاکنون عملکرد خوبی در حوزه خود نداشته‌اند و ارتکاب تخلفات متعدد، گرفتن مبالغ جریمه به‌‌جای نظارت درست بر امر ساخت و ساز از جمله جرایمی است که به وفور در کارنامه کاری آن‌ها وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره میزان خسارات وارده به استان از محل بلایای طبیعی عنوان کرد: مبلغ خسارت‌ها و آسیب‌هایی که هر ساله به این سبب در گیلان ایجاد می‌شود بسیار زیاد است به‌طوری‌که تنها در سال گذشته بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت از محل بلایای طبیعی به استان وارد شد.

رضا اسلامی با بیان اینکه از ابتدای امسال حوادث و بلایای طبیعی معادل ۶۵۰ میلیارد تومان خسارت در استان گیلان برجای گذاشته است ابراز داشت: برای کاهش سطح این خسارت‌ها و آسیب‌ها در درجه نخست امر پیشگیری و بعد از آن هم بحث ارائه آموزش‌های تخصصی و همگانی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط باید در دستور کار قرار بگیرد. 

وی پیشرو بودن گیلان در بحث ارائه آموزش‌های همگانی و تخصصی در سطح کشور و اهتمام دستگاه‌ها به انجام این کار را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اورژانس، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، گروه‌های مردم‌نهاد و  سایر حوزه‌های مرتبط، عملکرد بسیار خوبی در ارائه آموزش‌های تخصصی و همگانی دارند اما سطح این آموزش‌ها باید ارتقاء یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان افزایش کارایی مانورهای زلزله‌ای که در سطح مدارس این استان برگزار می‌شوند را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: در قانون جدید مدیریت بحران هر کدام از دستگاه‌های عضو باید برای ارتقاء سطح آگاهی‌های جامعه از بلایای طبیعی به‌ویژه سیل و زلزله به مردم آموزش‌های همگانی ارائه دهند.

اسلامی با بیان اینکه اداره کل مدیریت بحران گیلان در بحث نظارت بر عملکرد کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ هیچ تکلیفی ندارد توجه ویژه دستگاه قضا و شوراهای شهر بر عملکرد اعضا این کمیسیون را خواستار شد و گفت: در حال حاضر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ تنها با دریافت مبالغ جریمه اجازه ساخت و ساز در مکان‌های ناایمن را صادر می‌کنند.

وی ساخت ساختمان‌هایی در بستر رودخانه‌ها را نشان‌دهنده ناکارآمدی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها و دلیلی محکم بر عدم وجود افراد متخصص در آن‌ها اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر تخلفات به شکل گسترده‌ و بسیار راحت در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ در حال انجام است اما هیچ نظارت درست و دقیقی بر عملکرد آنان وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان تکیه شهرداری‌ها به درآمدهای حاصل از کمیسیون ماده ۱۰۰ و بودجه‌ریزی بر مبنای آن را از اساس غیرقانونی و تخلف خواند و عنوان کرد: همه ساله خسارت‌ها و آسیب‌‌های بسیار زیادی به‌خاطر این دست از تخلفات در استان گیلان و کشور ایجاد می‌شود به‌طوری‌که دولت قادر به جبران کامل این آسیب‌ها نیست.
تخلفات کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری‌های گیلان گسترده است

انتهای پیام/۶۱۴/ح

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18635

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics