• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
4
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت

لزوم حمایت از اقشار آسیب پذیر به خصوص رانندگان حوزه حمل و نقل در شرایط سخت اقتصادی

  • کد خبر : 18578
  • 05 دی 1398 - 12:38
لزوم حمایت از اقشار آسیب پذیر به خصوص رانندگان حوزه حمل و نقل در شرایط سخت اقتصادی
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به لزوم حمایت شورای شهر از اقشار آسیب پذیر از جمله رانندگان تصریح نمود: اگر سازمان حمل و نقل توان پرداخت هزینه تامین گازوییل را ندارد
 به گزارش گیلان شهر از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت شصت و سومین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک ظهر روز چهارشنبه با حضور اعضا و مشاورین کمیسیون و مدیران شهرداری برگزار گردید.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با توجه به در پیش بودن روز بصیرت و میثاق امت و ولایت، حضور ملت ایران در نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ را آگاهانه و مقتدرانه دانست و افزود: ملت عزیز و غیور ایران با حضور خود بیعتی دوباره با آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظّم رهبری و حماسه ای جاودان و به یاد ماندنی را در تاریخ انقلاب آفریدند. شهروندان شهر رشت نیز در این میان یک روز زودتر در صحنه دفاع از ارزشهای انقلاب به صحنه آمدند و هوشیاری و هوشمندی خود را یک بار دیگر به رخ کشیدند.
حامد عبدالهی با اشاره به لایحه “مجوز تبلیغات بر روی بدنه مینی بوس‌های تحت نظارت سازمان حمل و نقل بار و مسافر بیان نمود : در شورای چهارم با توجه به بالا بودن هزینه مینی بوس‌ها مصوب شد تا روزانه ۳۰ لیتر بنزین به رانندگان اهدا شود. ولی بعد از آن سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری با نمایندگان مینی بوس‌داران توافق نمود تا سازمان به جای اهدای گازوییل، از طریق دریافت نکردن حق امتیاز و کرایه ماهانه از این قشر زحمت کش حمایت نماید.
وی نقش مینی‌بوس‌های سطح شهر رشت را در حمل و نقل مسافر بسیار با اهمیت دانست و اظهار نمود: مینی‌بوس ها در جابه جایی مسافر در شهر رشت نقش پررنگی دارند. در تمام دنیا حوزه حمل و نقل به شکل سوبسیتی اداره می شود و از این حوزه نباید انتظار زیادی در کسب درآمد داشت. در سال آینده نیز در بودجه بر اساس معضلات شهر رشت در حوزه ترافیک باید نگاه ویژه ای به این حوزه شود.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به لزوم حمایت شورای شهر از اقشار آسیب پذیر از جمله رانندگان تصریح نمود: اگر سازمان حمل و نقل توان پرداخت هزینه تامین گازوییل را ندارد باید حتما با رانندگان به یک توافق قانونی برسد و برای حمایت از این قشر زحمت کش روش‌های حمایتی جایگزین را در نظر بگیرد. همچنین برای تبلیغات بر روی مینی بوس‌ها و تغییراتی که احتمالا این تبلیغات بر روی خودرو به وجود می‌آورد، به جهت جلوگیری از مشکلات قانونی برای رانندگان، با پلیس راهور هماهنگی های لازم انجام شود.
اسماعیل حاجی پور رییس شورای اسلامی شهر رشت که عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک می باشد با اشاره به آسیب پذیر بودن قشر فعال در حوزه حمل و نقل شهری تصریح نمود: از آنجایی که ما شورای شهر هستیم نباید فقط منفعت شهرداری را در نظر بگیریم بلکه منفعت تمام اقشار شهر رشت از جمله قشر زحمت کش رانندگان نیز باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال شورای شهر امشب در جلسه یکصد و بیست و دوم خود لایحه اهدای ۶۰۰ متر مربع زمین به شرکت آب و فاضلاب جهت جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب عینک را بررسی خواهد نمود و یا در نمونه ای دیگر شورای شهر ، کسب درآمد آبفا از محل تبصره ۳ را تصویب نمود تا با این درآمد عملیات احیای رودخانه های شهر رشت آغاز شود. با این اقدامات شورای شهر می‌خواهد در حد توان خود برای آبادانی شهر رشت تلاش نماید و این نشان از نگاه شورای شهر برای در نظر گرفتن منفعت همه شهر رشت و همه اقشار می باشد.
 
رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های اقتصادی در سازمان بیان نمود: از زمانی که در سازمان مسئولیت را قبول نمودم با توجه به وضعیت اقتصادی به همکاران خود برای فعال نمودن بخش‌های درآمدی جدید تاکید کردم. یکی از آیتم‌هایی که می‌توان به توسط آن برای سازمان درآمد خوبی را به دست آورد بخش بار است که متاسفانه در این مدت مغفول مانده بود. یکی دیگر از این آیتم‌ها که هم در بخش درآمدی سازمان و هم رانندگان مینی‌بوس کمک می‌کند تبلیغات بر روی مینی‌بوس ها است که لایحه آن امروز در کمیسیون محترم در حال بررسی است.
در پایان کلیات لایحه مجوز تبلیغات بر روی بدنه مینی‌بوس‌های تحت نظارت سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت مصوب گردید.
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics