• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
4
مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

گشایش نمایشگاه بوم و بام در رشت

  • کد خبر : 18564
  • 04 دی 1398 - 23:06
گشایش نمایشگاه بوم و بام در رشت
نمایشگاه نقاشی بوم و بام در نگارخانه الهی رشت گشایش می‌یابد.

به گزارش گیلان شهر ، قاسم مصفا، مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: نمایشگاه نقاشی بوم و بام با نمایش ۲۴ اثر از صادق (مازیار) عمادزاده هنرمند گیلانی ساعت پنج عصر روز جمعه ۶ دی‌ماه در نگارخانه الهی رشت برپا می‌شود.

او، با بیان اینکه این نمایشگاه تا ۱۲ دی ماه دایر است، افزود: علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ با مراجعه به نگارخانه الهی رشت در گلسار، بلوار گیلان، خیابان ۱۸۸، پلاک ۸ مراجعه کنند.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در این نمایشگاه ۲۴ اثر نقاشی با موضوع طبیعت استان گیلان به نمایش در می‌آید و آثار به صورت رئال نبوده و مدرن کار شده است.

قاسم مصفا افزود: بوم علاوه بر اشاره به بوم نقاشی به سرزمین گیلان نیز اشاره دارد و بام نیز با توجه به اینکه موضوع آثار این نمایشگاه دورنمای خانه‌های گیلانی است به بام خانه‌ها اشاره می‌کند.

او، با بیان اینکه این بیست و ششمین نمایشگاه انفرادی و گروهی این هنرمند گیلانی است که برپا می‌کند، گفت: عمادزاده تاکنون دو نمایشگاه در کشور‌های ترکیه و انگلیس و ۲۴ نمایشگاه انفرادی و گروهی در شهر‌های رشت و تهران برپا کرده است.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به اینکه آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد از اندازه‌های ۲۰ در ۳۰ تا ۱۵۰ در ۱۵۰ سانتی متر است، افزود: بخشی از آثار مروری بر آثار گذشته و تکراری است و بخش دیگر آثار نیز اثر‌های جدید است.

مصفا گفت: صادق (مازیار) عمادزاده متولد سال ۱۳۵۱ در شهر رشت، دارای مدرک لیسانس نقاشی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران، هم‌کانون کارشناس مسئول هنر‌های تجسمی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است.

او تصریح کرد: برپایی پنج نمایشگاه انفرادی نقاشی در رشت و تهران (سال‌های ۸۱ تا ۹۲)، شرکت در ۱۱ نمایشگاه گروهی در رشت و تهران (۷۸ تا ۹۲)، شرکت در مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی لندن به‌مناسبت روز جهانی اسکان بشر (۱۵ اکتبر ۲۰۰۹)، شرکت در اولین آرت اکسپوی نقاشی اسلام، شرکت در سومین دوسالانه نقاشی جهان اسلام، مقام دوم نخستین جشنواره استانی نقاشی گیلان ۱۳۸۵، مدیر اجرایی دومین و سومین جشنواره استانی نقاشی اسلام ۸۷ و ۸۹ در کارنامه هنری این هنرمند گیلانی به‌چشم می‌خورد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18564

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics