• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9615
4
شهردار رشت

«تعلل پیمانکار» علت تأخیر در احداث «تصفیه‌خانه سراوان رشت» اعلام شد

  • کد خبر : 18517
  • 04 دی 1398 - 15:52
«تعلل پیمانکار» علت تأخیر در احداث «تصفیه‌خانه سراوان رشت» اعلام شد
پروژه تصفیه‌خانه سراوان رشت به‌دلایل مختلف از جمله مطالبات سال‌های گذشته پیمانکار این پروژه با کُندی پیش می‌رود و این در حالی است که ماه گذشته شهردار رشت قول افتتاح آن را تا ۲ ماه دیگر داده بود.

به گزارش گیلان شهر ، شهردار رشت اواخر آبان ماه امسال قول افتتاح تصفیه‌خانه سراوان رشت در ۲ ماه آینده را داده بود در حالیکه امروز در جلسه‌ای به‌همین منظور در فرمانداری این شهرستان مباحثی پیرامون تعلل پیمانکار این پروژه جهت وصول مطالبات سال‌های گذشته خود که غیرمرتبط با این پروژه است، مطرح شد.

شهردار رشت صبح امروز در جلسه پیگیری پروژه ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان رشت با بیان اینکه قرار بود برای تکمیل تصفیه‌خانه سراوان رشت ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پول پرداخت شود اظهار داشت: دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه برق‌منطقه‌ای گیلان برای پیشرفت این پروژه و انجام عملیات برق‌رسانی با ما همکاری خوبی داشتند.

ناصر حاج‌محمدی با اشاره به روند سریع در تحویل تصفیه‌خانه سراوان گفت: قرار بود از محل مطالبات لوله مبلغ یک و نیم میلیارد تومان به پیمانکار تصفیه‌خانه رشت پول بدهیم که پرداخت انجام شد و شهرداری رشت به قول خود عمل کرد اما سازمان دارایی استان طلب خود را به مبلغ ۲ میلیارد تومان از حساب شهرداری کسر کرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه درمجموع بایستی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به پیمانکار تصفیه‌خانه سراوان رشت پرداخت شود تصریح کرد: پیمانکار این پروژه نباید هم‌اکنون به فکر تسویه‌حساب‌های گذشته خود باشد زیرا شهرداری رشت با مشکلات مالی زیادی مواجه است و پروژه سراوان رشت فعلاً در اولویت ما قرار دارد.

شهردار رشت قول عمل به مطالبات پیمانکار تصفیه‌خانه سراوان رشت داد و تصریح کرد: خط یک کارخانه کود آلی سراوان رشت اُوِرهال شده است و در مباحث بعدی نیز برای تکمیل پروژه نیازمند منابع اعتباری هستیم و بایستی تمامی دستگاه‌ها و مسئولان در این رابطه با ما همکاری کنند.

حاج‌محمدی اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای پروژه زباله‌سوز سراوان رشت را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: تمام مجموعه شهرداری رشت درگیر حل معضل پسماند رشت است و سامانه‌ای نیز برای جمع‌آوری پسماند خشک از مبدأ طراحی شده که به‌زودی از آن رونمایی می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: به‌خاطر انباشت غیراصولی و غیربهداشتی زباله سراوان رشت مشکلاتی را برای مردم منطقه ایجاد کردیم بنابراین شن‌ریزی و سایر عملیات باید به‌طور دقیق انجام شود تا مشکلات بیشتری به‌وجود نیاید.

میرشمس مومنی‌زاده با بیان اینکه وعده ۲ ساله ساماندهی وضعیت زباله سراوان رشت کار اشتباهی بود تصریح کرد: اگر می‌توانستیم ظرف ۲ سال این کار را انجام دهیم که این کار ۴۰ سال طول نمی‌کشید و این وعده ۲ ساله از ابتدا اشتباه بود.

وی با بیان اینکه اکر مسئولان امنیتی و انتظامی اشتباهی می‌کردند و جوانان و مردم منطقه سراوان کار ناپخته‌ای انجام می‌دادند وضعیت بسیار بدی پیش می‌آمد افزود: مسئولان انتظامی و امنیتی منطقه سراوان رشت صبوری و نجابت به‌خرج دادند و حرف مسئولان را پذیرفتند و به ما اعتماد کردند.

مومنی‌زاده با غیرقانونی و غیراخلاقی خواندن تاخیر مجدد در ساماندهی پسماند سراوان رشت گفت: همه مسئولان اراده حل مشکل سراوان رشت دارند و باید از صبر مردم تشکر عملی کنیم که این کار با انجام درست و به‌موقع کارها امکان‌پذیر است و در غیر این‌صورت مدافع کسی نخواهیم بود و مردم نیز دیگر از ما عذری را نمی‌پذیرند.

انتهای پیام/۶۱۳/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics