• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
9

پرونده بلوکات رودبار روی میز شورای تأمین شهرستان

  • کد خبر : 18505
  • 03 دی 1398 - 20:29
پرونده بلوکات رودبار روی میز شورای تأمین شهرستان
اعضای شورای تأمین شهرستان رودبار متشکل از فرماندار، دادستان و جمعی دیگر از مسؤولین عصر امروز از منطقه خطرپذیر راه‌آهن در منطقه بلوکات بازدید کردند.

به گزارش گیلان شهر ، کمتر از یک ماه از گزارش میدانی خبرنگار فارس در رودبار با عنوان خسارت سنگین راه‌آهن به دامداران بلوکات می‌گذرد که امروز این پرونده روی میز شورای تأمین شهرستان قرار گرفت و قرار است هر چه سریع‌تر نسبت به محصورسازی حریم راه‌آهن در منطقه بلوکات تصمیم‌گیری شود.

بلوکات یکی از مناطق رودبار است که راه‌آهن از کنار آن می‌گذرد و عدم محصور شدن حریم، مشکلاتی را برای اهالی این سامان ایجاد کرده است.

در سه‌ماهه اخیر بیش از ۱۰ رأس دام اهالی بلوکات رودبار بر اثر برخورد با قطار تلف‌شده و در هفته جاری نیز سه رأس دیگر بر اثر برخورد با قطار کشته شدند و همین موضوع نگرانی‌هایی را برای مردم به وجود آورده است.

درآمد اکثر مردم بلوکات دامداری بوده و این منطقه یکی از قطب‌های پرورش دام در شهرستان رودبار است.

 دغدغه مردم بلوکات، دغدغه شهرستان است

فرماندار رودبار به‌عنوان رئیس شورای تأمین شهرستان در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار کرد: دغدغه مردم بلوکات، دغدغه شهرستان است و این موضوع را به جد پیگیری می‌کنیم و این بازدید میدانی به‌اتفاق دادستان، گواه این مطلب است.

محمدصالح ضیایی با تأکید بر محصورسازی حریم راه‌آهن بیان کرد: در اولین فرصت با تشکیل جلسه شورای تأمین، این موضوع را مطرح کردیم و برای اجرای محصورسازی در حریم راه‌آهن در منطقه بلوکات تصمیم جدی گرفته می‌شود هرچند که اجرای محصورسازی حریم راه‌آهن در مناطق مسکونی پیش از بهره‌برداری می‌بایست صورت می‌گرفت.
پرونده بلوکات رودبار روی میز شورای تأمین شهرستان

محصورسازی باید قبل از راه‌اندازی راه‌آهن انجام می‌شد

دادستان رودبار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره خطرپذیری محدوده راه‌آهن و نزدیکی آن با محل سکونت روستاییان اظهار کرد: دستگاه قضایی شهرستان به جد پیگیر است تا مردم منطقه بلوکات بیشتر از این متحمل ضرر و زیان نشوند.

هادی بشری با بیان اینکه می‌بایست محصورسازی حریم راه‌آهن قبل از بهره‌برداری صورت می‌گرفت، افزود: این کم‌کاری‌ها ممکن است به قیمت جان افراد و ساکنین روستا تمام شود و تا اتفاق ناگوار دیگری رخ نداده باید نسبت ایمن‌سازی محدوده راه‌آهن در بلوکات اقدام شود.

به گفته وی با توجه به حساسیت‌های موجود و نگرانی‌های به‌حق مردم انتظار می‌رود محصورسازی حریم راه‌آهن در منطقه بلوکات هر چه سریع‌تر انجام شود.

شورای تأمین شهرستان رودبار در حالی پیگیر محصورسازی حریم را آهن در منطقه بلوکات است که پیش‌ازاین شرکت راه‌آهن شمال نسبت به این موضوع و مشکلات پیرامون آن، توپ را به زمین شرکت توسعه و زیرساخت انداخته بود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics