• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
5
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

آزمون متقاضیان تأسیس آموزشگاه‌های آزاد هنری در گیلان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 18370
  • 26 آذر 1398 - 13:57
آزمون متقاضیان تأسیس آموزشگاه‌های آزاد هنری در گیلان برگزار می‌شود
اطلاعیه ثبت‌نام و تشکیل پرونده برای شرکت در آزمون متقاضیان تأسیس آموزشگاه‌های آزاد تجسمی، موسیقی و نمایشی در استان گیلان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سید امیر مصباح اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به استناد ابلاغیه دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت متبوع، آزمون متقاضیان تأسیس آموزشگاه‌های آزاد هنری در رشته‌های تجسمی، موسیقی و نمایش را در استان برگزار می‌کند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به شرایط شرکت در آزمون، تصریح کرد: افرادی که یکی از شرایط “داشتن تحصیلات عالی (لیسانس یا بالاتر) در یکی از رشته‌های هنری حسب نوع فعالیت آموزشگاه”، “دارا بودن یکی از درجات یک تا سه هنری در رشته مربوطه از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور” و یا “دارا بودن صلاحیت‌های لازم تجربی برای هنرمندان فاقد مدرک به تشخیص شورای فنی استان و شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری” را داشته باشند می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند.

وی ادامه داد: “دارا بودن درجه ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران برای آموزشگاه‌های آزاد خوشنویسی و دو سال سابقه آموزش هنری به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن زمینه” و یا “داشتن مدرک فوق دیپلم در یکی از رشته‌های هنری حسب نوع آموزشگاه و دو سال سابقه آموزش هنری به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی” نیز از شروط شرکت در آزمون متقاضیان تأسیس آموزشگاه‌های آزاد هنری در گیلان است.

مصباح با بیان اینکه متقاضیان شرکت در آزمون متقاضیان تأسیس آموزشگاه‌های آزاد هنری در گیلان تا پایان آذرماه جاری فرصت دارند تا برای تشکیل پرونده و ثبت‌نام در آزمون به واحد آموزش اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مراجعه نمایند، افزود: زمان توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون نیز روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲ و ۳ دی‌ماه امسال است.

به گفته معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، این آزمون در دو مرحله نظری (کتبی) در روز پنجشنبه (۵ دی ۹۸) و عملی (مصاحبه) که متعاقباً اعلام خواهد شد برگزار می‌شود که متقاضیان پس از کسب نمره حد نصاب آزمون نظری در مصاحبه شرکت خواهند نمود.

وی ادامه داد: متقاضیان تأسیس آموزشگاه آزاد هنری پس از قبولی در مراحل آزمون می‌بایست مراحل اداری صدور مجوز از جمله تأیید شورای فنی استان، تأیید شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری و اخذ استعلامات قضایی، انتظامی و حراستی را طی نمایند.

هم‌اکنون ۱۴۷ آموزشگاه آزاد تجسمی، ۸۷ آموزشگاه موسیقی و ۱۶ آموزشگاه نمایش در سطح استان گیلان مشغول به فعالیت می‌باشد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این آزمون می‌توانند به تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به آدرس gilan.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics