• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
4
عضو شورای شهر رشت:

آقای علوی در دو سالی که رئیس شورا بودی شرایط نیروهایی که به‌ ناحق وارد شهرداری شده و بار مالی ما را افزایش داده بودند چگونه بود؟

  • کد خبر : 18277
  • 24 آذر 1398 - 16:28
آقای علوی در دو سالی که رئیس شورا بودی شرایط نیروهایی که به‌ ناحق وارد شهرداری شده و بار مالی ما را افزایش داده بودند چگونه بود؟
به یاد بیاورید که شهرداری را چطور تحویل گرفتید؟/ کاری که با ۱۰ میلیارد تومان می‌توانست انجام شود اکنون ۳۰ میلیارد تومان شده است/ شهردار از تیرماه تاکنون ۴۰ هزار تن آسفالت در این شهر ریخته است
به گزارش گیلان شهر از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت، احمد رمضانپور عضو شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و بیستمین جلسه شورای شهر با بیان اینکه تا گفتمان وجود نداشته باشد نقاط ضعف آشکار نخواهد شد و تبدیل به نقاط قوت نخواهد شد، اظهار داشت: بنده بنا نداشتم صحبتی را مطرح کنم اما با توجه به صحبت‌های دوستان و اینکه موضوعات مطرح‌شده در رسانه‌ها منتشر می‌شود باید بگویم آقای علوی که دو سال نخست به‌عنوان ریاست شورا حضور داشتند به یاد بیاورند که آقای حاج محمدی شهرداری رشت را چطور تحویل گرفتند؟ اوضاع منابع انسانی ما چگونه بود؟ دغدغه‌هایی که وجود داشت چه بود؟ شرایط نیروهایی که به‌ ناحق وارد شهرداری شده و بار مالی ما را افزایش داده بودند چگونه بود؟
 
وی ادامه داد: بالغ‌ بر ۸۰۰ میلیارد تومان تا تاریخ ورود آقای نصرتی پیمانکاران صورت‌ وضعیت قطعی داشتند و وزارت کشور و دیوان محاسبات کدام کدهای درآمدی ما را حذف کردند؟ ما در این شرایط توانستیم بودجه را محقق کنیم؟ در سال‌های ۹۴ و ۹۵، ۹۶ و ۹۷ چگونه بودجه نوشته شد؟ چه کسی نوشت و چقدر محقق شد؟ نظارت‌ها در آن زمان کجا بود؟ این‌ها را هم بگوییم.
 
 آقای نصرتی را با سلام‌وصلوات آوردیم و سپس با بدترین شکل بیرون کردیم. در یک بازه زمانی ۱۰-۱۱ ماهه آقای بهارمست به‌عنوان سرپرست حضور داشتند و در آن وضعیت نابسامان پرداخت حقوق کارگنان را محقق کردند لیکن سرنوشت اکثر پروژه ها به دلیل فقدان منابع  ماده ۴۸ شد. یعنی کاری که با ۱۰ میلیارد تومان می‌توانست انجام شود اکنون ۳۰ میلیارد تومان شده است.
 
رمضانپور افزود: پس‌ازاین دکتر حاج محمدی به رشت آمدند. بنده ده‌ها بار گفتم که اگر ما خودمان بودیم خیلی از کارها پیش می‌رفت اما باید قبول کنیم که فشارهای زیادی روی همه ما و شهردار وجود دارد. در شرایطی خاص شهرداری پروژه‌ای که دولت برای پسماند شمال کشور بودجه تعیین کرده بود و ما نیز شورا و شهردار ریسک‌پذیر و با انرژی و جوان داشتیم؛ اما چه کردیم؟ آیا توانستیم سهم خود را بگیریم؟ پیمانکار پروژه به نام شرکت TTS انتخاب شد و در شهرهای دیگر کار خود را انجام داد اما ما در رشت نتوانستیم حتی همان ۲۵ درصد خود را پرداخت کنیم؛ زیرا به انجام این کار راضی نبودیم و برایش تلاش نکردیم.
 
عضو شورای شهر رشت اضافه کرد: حالا این پیگیری‌ها انجام‌شده است. در شرایطی که باید ۹ میلیون یورو پرداخت می‌کردیم با تلاش‌هایی که انجام‌شده است مبلغ به ۶ میلیون یورو رسیده است. آقای حاج محمدی این کارها را دارد انجام می‌دهد و پیگیر موضوع است. ۱۲ هزار مترمربع سوله ایجاد کرده است. این موضوعات شعار نیست. بنده دعوت می‌کنم شما بروید و خودتان ببینید.
 
وی خطاب به امیرحسین علوی گفت: شهردار رشت با وجود تمامی محدودیت ها ۴۰ هزار تن فقط از تیرماه امسال تاکنون آسفالت در این شهر ریخته است. بله این درست است که شهردار باید پاسخ بدهد. بنده اعتقاد دارم که بحث کارگران و کارکنان ما وجود دارد. همه این مسائل درست است اما باید همه این موارد را هم ببینیم. شما کارهای انجام‌نشده را عنوان کرده‌اید و بنده این موارد را مطرح کرده‌ام.
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18277

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics