• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل اخبار 9607
6
معاون استاندار:

وحدت اقوام و مذاهب در گیلان الگویی پیشتاز در کشور است

  • کد خبر : 18265
  • 24 آذر 1398 - 0:11
وحدت اقوام و مذاهب در گیلان الگویی پیشتاز در کشور است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان وحدت اقوام، فرق و مذاهب در گیلان را ممتاز خواند و گفت: وحدت و مودت در شهرستان های دارای ساکنان اهل تسنن و تشیع ستودنی و الگویی پیشتاز در کشور است.

به گزارش روابط عمومی  استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ محمود قاسم نژاد روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که پس از استقرار نظام جمهوری ایران از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب و سپس رهبری معظم مورد تاکید قرار گرفته؛ وحدت بین حوزه و دانشگاه بوده است.

وی به مجاهدت های شهیدان مفتح و مطهری که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بودند، اشاره  و بیان کرد: این دو عالم فرزانه، در جهت اشاعه اندیشه های امام راحل در وحدت حوزه و دانشگاه تلاش کردند.

قاسم نژاد با بیان اینکه وحدت بین اقوام، فرقه ها و مذاهب ایران خار چشم دشمنان نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: تعامل و هم افزایی هر دو قشر حوزوی و دانشگاهی، امری ضروری است که همه مسئولان و صاحبان اندیشه باید در جهت اشاعه آن همت کنند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم اختلاف نظر، دستاویز دشمنان شود بلکه لازم است در مسیر توسعه کشور، آرامش و امنیت داخلی و نیز حفاظت از آرمان های انقلاب اسلامی از تفرقه ، تک روی و نگاه تبعیض آمیز دوری کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بر ضرورت پرهیز از هرگونه اختلاف افکنی میان اهل تشیع و تسنن تاکید و تصریح کرد: اختلاف افکنی؛ خیانت به وحدت، انسجام و همدلی میان شیعه و سنی محسوب می شود.

قاسم نژاد  با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، از مسئولان و صاحبان اندیشه خواست در جهت تقویت این امر مهم اهتمام ورزند.

وی یادآور شد: در محیط هایی همچون دانشگاه ، همایش ها ، تریبون های نماز جمعه و دیگر اجتماعات باید به مقوله وحدت اقوام، فرق و مذاهب کشور پرداخته شود .

 قاسم نژاد وحدت اقوام، فرقه ها و مذاهب در گیلان را ممتاز خواند و گفت: وحدت و مودت حاکم در شهرستان هایی از گیلان که اهل سنت و تشیع در کنار هم زندگی می کنند؛ ستودنی‌ست و همواره محترمانه، توأم با مهربانی و مسالمت بوده که این رویکرد، الگویی پیشتاز در کشور است.

وی با بیان اینکه لازم است اقوام به عنوان سرمایه اجتماعی در همه عرصه های سرنوشت ساز مشارکت داشته باشند، گفت: باید در مناصب سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی از توانایی افراد اهل تسنن نیز استفاده شود که این امر در استانداری گیلان به اجرا در آمده است.

به گفته قاسم نژاد؛ انتصاب مدیرانی از اهل سنت در پست های کلیدی در این استان، جلوه ای از وحدت است که باید تقویت شود.

معاون استاندار گیلان همچنین ادامه داد: حفظ این هم افزایی و تعامل باید تداوم داشته باشد و انتخابات پیش رو از مهمترین صحنه های نمایش وحدت است.

وی با ابراز خرسندی از مشارکت اهل تسنن و نام نویسی آنان در یازدهمین دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم برادران و خواهران اهل تسنن همگام با اقشار مختلف مردم حضور حداکثری در پای صندوق های رای داشته باشند.

قاسم نژاد  اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی های دقیق، ضمن رعایت اصل بی طرفی از سوی همه عوامل انتخابات، شاهد برگزاری سالم این رویداد ملی باشیم.

در آستانه فرا رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه، این نشست با موضوع ویژه برنامه های متناسب با این ایام و نیز استفاده از ظرفیت اقلیت های مذهبی در جهت افزایش مشارکت در انتخابات برگزار شد.

۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح است؛ این عالم فرزانه از پیشگامان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود و به همین دلیل ۲۷ آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics