• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
7

قول شهردار مبنی بر افتتاح تصفیه‌خانه /وعده دردی از مردم دوا نمی‌کند/تبلیغات پیش از اقدام ممنوع

  • کد خبر : 18261
  • 23 آذر 1398 - 23:58
قول شهردار مبنی بر افتتاح تصفیه‌خانه /وعده دردی از مردم دوا نمی‌کند/تبلیغات پیش از اقدام ممنوع
مسؤولان گیلان متفق‌القول از مدیران حوزه شهری خواستند به مردم وعده‌ای که دردی از مردم نمی‌کاهد ندهند و مضافاً از تبلیغات بی‌مورد نیز بپرهیزند.

به گزارش گیلان شهر ، صبح امروز نشست اقتصاد مقاومتی گیلان با دو دستور کار به ریاست استاندار در سالن اجتماعات استانداری در سالن شهید انصاری استانداری تشکیل جلسه داد که بررسی مشکلات و موانع ۱۶ شرکت صنعتی و یافتن راهکار برای به حرکت درآوردن آن‌ها ازجمله آن بود.
قول شهردار مبنی بر افتتاح تصفیه‌خانه شیرابه سراوان در دی‌ماه

اقتصاد مقاومتی طرحی در مقابل تحریم‌های ظالمانه

ارسلان زارع، استاندار گیلان معتقد است اقتصاد مقاومتی در مقابل تحریم‌های ظالمانه دشمن یک طرحی الهام‌بخش برای تحرک همه‌جانبه تولید در بخش صنعت و کشاورزی است و باید تلاش‌ها در این زمینه بیشتر شود.

عمده مشکلاتی را که شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در شرایط پساتحریم با آن مواجه هستند، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش ریالی و ارزی است که با تشکیل مستمر نشست‌های اقتصاد مقاومتی ازجمله در سال رونق تولید، اکنون تعدادی از آن‌ها از تعطیلی و یا نیمه تعطیلی خارج‌شده‌اند.

همچنین در نشست امروز قرار شد مشکلات شرکت‌ها و موانع آن‌ها که هم‌اکنون بسیاری در بانک‌های عامل و برخی دیگر در مجامع حقوقی در حال بررسی و تعیین تکلیف هستند، تسریع شود.

و اما پسماند گیلان…

نشست اقتصاد مقاومتی استان در دومین دستور کار خود وارد مسئله دردسرساز و پرهزینه پسماند شد و نحوه چگونگی مدیریت آن توسط متولیان امورش موردبررسی قرار گرفت.

به گفته استاندار گیلان معضل پسماند از دغدغه‌های مهم استان‌های شمالی است که خوشبختانه از سوی رئیس‌جمهور و معاونین وی موردتوجه قرار گرفته است و لذا باید پیگیری‌ها و نظارت مسؤولان در گیلان بیشتر شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خطاب به سازمان مدیریت پسماند و شهرداری‌ها ازجمله شهرداری رشت خواست تا نسبت به دغدغه مردم اهتمام بیشتری بورزند و از انعطافی که هم‌اکنون در بین دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها و دستگاه‌های نظارتی وجود دارد حداکثر استفاده را ببرند.

وعده دردی از مردم دوا نمی‌کند

به گفته استاندار گیلان صرف خوش‌بینانه صحبت کردن و وعده حل مشکل پسماند سراوان دردی از مردم دوا نمی‌کند بلکه امروز باید شهرداری عملاً وارد کار شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تأکید کرد که باید اعتبارات حوزه پسماند همچون سایر اعتبارات دولتی در جای خودش هزینه شود و ازاین‌رو از سازمان بازرسی گیلان خواسته شد نه‌تنها در سال‌های اخیر حتی اگر در سال‌های گذشته نیز انحرافاتی وجود دارد، گزارش‌های خود را مکتوب ارائه کند.

افتتاح تصفیه‌خانه شیرابه سراوان در دی‌ماه بنا بر قول شهردار

خبر خوب امروز در بخش پسماندِ نشستِ اقتصاد مقاومتی گیلان در خصوص پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی نصب سوله تصفیه‌خانه شیرابه در سراوان بود.

به گفته شهشهانی، مدیرعامل پسماند استانداری گیلان با پیشرفت این پروژه و قولی که شهردار رشت داده انتظار می‌رود این تصفیه‌خانه در دی‌ماه سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین در خصوص نیروگاه زباله‌سوز ۶۰۰ تنی رشت نیز گفت که تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برایش هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود برای استقرار تجهیزات آن ۳۰ میلیارد تومان و برای و ابنیه فنی آن نیز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

تبلیغات پیش از اقدام ممنوع

گفتنی است معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و همچنین مدیرکل سازمان بازرسی استان در خطابی مشترک نسبت به معضلات پسماند انتقاداتی را نسبت به شهرداری رشت طرح کردند که مهم‌ترین آن‌ها تأکید بر جذب اعتبارات دولتی، هزینه کردن آن‌ها در محل از پیش تعیین‌شده و ندادن وعده به مردم و تبلیغات گسترده در خصوص حل معضل سراوان بود.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ق

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics