• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
6

ماجرای مرگ باکلان‌ها در گیلان چه بود؟

  • کد خبر : 18233
  • 21 آذر 1398 - 13:18
ماجرای مرگ باکلان‌ها در گیلان چه بود؟
فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان از تلفات پرندگان مهاجر و به‌‌‌ویژه پرنده‌های باکلان بزرگ و کوچک در این استان خبر داد.

به گزارش  گیلان شهر ،اخیراً در فضای مجازی و رسانه‌ها تصاویری از مرگ تعداد زیادی از باکلان‌های بزرگ و کوچک در نوار ساحلی گیلان که پرندگانی مهاجر محسوب می‌شوند انتشار پیدا کرده که به عقیده اداره کل محیط زیست گیلان به هیچ عنوان ربطی به بروز یک بیماری خاص و یا مورد مشکوکی ندارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان  از تلفات پرندگان مهاجر و به‌‌‌ویژه پرنده‌های باکلان بزرگ و کوچک در این استان خبر داد و اظهار داشت: پرندگان باکلان نه به علت بیماری بلکه به علت خفگی در تورهای ماهیگیران جان خود را از دست داده‌اند.

ساسان اکبری‌پور با بیان اینکه باکلان‌‌ها در زمان جمع کردن پره‌های صیادی اقدام به قوص و شیرچه به سمت ماهیان داخل تور صیادان می‌کنند خاطرنشان کرد: این پرندگان مهاجر در زمان برگشت به روی آب در داخل تور صیادان گیر می‌کنند که همین عامل باعث خفگی و مرگ میر این گونه خاص از پرندگان مهاجر شده است.

او از اعزام فوری تیم‌های کارشناسی و آموزش محیط‌ زیست گیلان به مناطقی که مرگ باکلان‌ها در آن‌جا گزارش شده است خبر داد و ابراز داشت: به زودی و با همکاری بخش‌های مختلف اداره کل حفاظت محیط‌زیست گیلان اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود تا از این پس شاهد وقوع چنین رخدادهای تلخی نباشیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان جلوگیری از تلفات پرندگان مهاجر به ویژه باکلان‌های بزرگ و کوچک را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در همین‌جا از تمام صیادان سختکوش گیلانی انتظار داریم در صورت گیر افتادن باکلان‌ها در تورهای صیادی با صبر و دلسوزی نسبت به رهاسازی آنان اقدام کنند.

اکبری‌پور تلاش برای صیانت و حفاظت مؤثر از محیط‌زیست را علاوه بر دستگاه‌های مسئول در این زمینه، وظیفه‌ خطیری که بر دوش آحاد مردم قرار دارد ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم با همکاری مثبت و همه‌جانبه مردم و طبیعت دوستان از این پس دیگر شاهد تلفات پرندگان مهاجر در سطح نوار ساحلی استان گیلان نباشیم.

او از تجهیز یگان حفاظت محیط زیست گیلان به موتور‌سیکلت‌های پرقدرت به منظور انجام بهتر مأموریت‌ها خبر داد و عنوان کرد: این تجهیزات جهت برخورد، تعقیب و دستگیری متخلفان حرفه‌ای که اقدام به استفاده از تجهیزات پیشرفته می‌کنند در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست استان گیلان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان توجه به اهمیت تجهیز پرسنل یگان حفاظت به موتورهای مناسب جهت انجام مأموریت‌های محوله سازمانی را لازم و ضروری دانست و گفت: در حال حاضر نخستین دستگاه از موتور‌های سنگین اختصاص یافته به استان به فرماندهی یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان تحویل داده شده است.

اکبری‌پور با اشاره به اینکه در آینده نزدیک تعداد دیگری از موتور‌های پرقدرت از نوع کوهستانی به ناوگان موتوری یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان اضافه می‌شود تصریح کرد: با توجه به نوع فعالیت پرسنل یگان حفاظت محیط‌ زیست، لزوم حضور فوری در صحنه و کشف و ضبط آثار جرم به شدت نیازمند وجود این نوع از تجهیزات هستیم.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18233

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics