• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
7
اسدالله عباسی

اصرار مجلس بر حذف سود مرکب تسهیلات / مصوبه برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت

  • کد خبر : 17908
  • 03 آذر 1398 - 15:01
اصرار مجلس بر حذف سود مرکب تسهیلات / مصوبه برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت
عضو هیئت رئیسه مجلس از بررسی مصوبه حذف سود مرکب تسهیلات بانکی مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: رشد قارچ‌گونه بانک‌های ربوی در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش گیلان شهر :اسدالله عباسی  از اصرار و تأکید مجلس بر مفاد مندرج در مصوبه حذف سود مرکب تسهیلات بانکی که شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد کرده است سخن گفت و اظهار داشت: این مصوبه هم‌اینک در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بحث و  بررسی است و امیدواریم با مفاد آن موافقت شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ضرورت حل و فصل ایراداتی که شورای نگهبان به بخشی از مصوبه حذف سود مرکب بانکی وارد دانسته را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: مجلس اعتقاد دارد تأیید و اجرای این مصوبه می‌تواند به حوزه تولید و صنعت کشور و فعالان اقتصادی کمک بسیار بزرگی بکند به همیت علت نسبت به تأیید آن اصرار دارد.

عباسی حل و فصل بسیاری از مشکلات مردم و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی کشور با اجرای مصوبه حذف سود مرکب تسهیلات بانکی را مهم‌ترین نیت و خواسته مجلس برای تهیه و تدوین این مصوبه اعلام کرد و گفت: بانکداری ربوی و رشد قارچ‌گونه چنین سیستمی در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و باید برای اصلاح آن اقدام شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه به علت ایرادات شورای نگهبان به برخی از مفاد مندرج در مصوبه حذف سود مرکب بانکی و اصرار مجلس، مصوبه فوق به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است گفت: تأیید مصوبه حذف سودهای مرکب تسهیلات بانکی راهبرد مناسبی برای رونق اقتصادی به شمار می‌رود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس آلوده شدن مال و اموال مردم به ربا به شکل‌های مختلف را مورد تأیید هیچ نهاد و دستگاهی ندانست و در همین زمینه ابراز داشت: بسیاری از افرادی که در حوزه تولید و صنعت کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند هم‌اینک به علت بروز تحریم‌های اقتصادی و غیراقتصادی با مشکلات و چالش‌های عدیده‌ای مواجه هستند.

وی با تأکید بر اینکه دریافت و محاسبه سودهای مرکب بانکی از فعالان تولیدی و اقتصادی باری مضاعف بر دوش آنان گذاشته و ضربات بسیار بزرگی به آنان وارد کرده است اظهار داشت: در حال حاضر وقتی پرداخت تسهیلات بانکی توسط این افراد به تأخیر می‌افتد بلافاصله سود مرکب آن محاسبه شده و آنان را در شرایط بسیار بدی قرار می‌دهد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس از عدم توانایی کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک کشور برای پرداخت سودهای مرکب بانکی سخن گفت و خاطرنشان کرد: سود مضاعف تسهیلات بانکی که هم‌اینک از مردم اخذ می‌شود موضوعی است که حتی فقها و مجتهدان نیز آن را ربا دانسته و با اجرای چنین سیستمی ابراز مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام/۶۱۴/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17908

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics