• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
4
شهر رشت

پل‌های روگذر در نقاط پرترافیک رشت احداث می‌شود

  • کد خبر : 17906
  • 03 آذر 1398 - 14:56
پل‌های روگذر در نقاط پرترافیک رشت احداث می‌شود
شهر رشت به دلیل تراکم جمعیت و عبور یا اسکان بسیاری از مسافران از شهرهای پرترافیک کشور است و احداث پل‌های روگذر و خطوط ویژه اتوبوسرانی ضروری است.

به گزارش گیلان شهر ، امروز شهر رشت به دلیل تراکم جمعیت و عبور یا اسکان مسافران به یکی از شهرهای پرترافیک کشور تبدیل شده که شهرداری و شورای شهر رشت برای کاهش بار ترافیک، اجرای پروژه‌هایی مانند احداث پل‌های روگذر در نقاط پرترافیک و اجرای خطوط ویژه اتوبوسرانی و دیگر پروژه‌ها را در دستور کار قرار داده است.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت در جلسه کمیسیون عمران با اشاره به شبکه خطوط ویژه اتوبوس‌ شهری اظهار داشت: ۶ مسیر و خطوط ویژه اتوبوس شهری رشت می‌بایست تا سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شدند اما تاکنون فقط یک خط اجرا شده و دیگر خطوط نیز تا جایی مورد بازنگری قرار گرفت و فرم آن عوض شد.

رضا رسولی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی رشت به چند بخش نظیر ترافیک، بازگشایی معابر، احداث و تکمیل شبکه خطوط ویژه اتوبوسرانی تقسیم می‌شوند افزود: برخی از این پروژه‌ها از جمله پروژه‌های بازگشایی معابر به دلیل کاهش درآمد شهرداری با مشکلاتی روبه‌رو شد که باید تا قبل آغاز پروژه جدید کامل شوند.

وی با اشاره به پروژه‌های زیست محیطی شهر رشت خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها اقداماتی هم در راستای جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر رشت انجام شد که برخی پیمانکاران به دلیل عدم دریافت مطالبات خود دیگر ادامه ندادند.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت با بیان اینکه دولت اعتباری برای تکمیل تصفیه خانه شیرآبه سراوان و شرکت کود آلی رشت در نظر گرفت افزود: انجام اقدامات لازم برای کاهش آلودگی‌های این دو رودخانه نیز بسیار ضروری است.

به گزارش تسنیم، عوارض‌های تشویقی سیاستی است که برای جبران ضعف‌ها و کاهش مشکلات شهری به پیمانکاران یا برخی پروژه‌های عمرانی شهر رشت در نظر گرفته می‌شود.

معمولاً مقدار فضاها و سرانه‌های موجود نشان دهنده ظرفیت‌های شهر هستند و در حال حاضر سرانه مسکونی شهر رشت ۳۳٫۷۶ است که نشان می‌دهد در این بخش تقریباً به سقف تراکم رسیده‌ایم.

اما سرانه بخش فرهنگی-هنری، درمانی و ورزشی شهر رشت باید افزایش یابد و سیاست‌های تشوییی نیز برای آن در نظر گرفته شود تا سرانه این بخش‌ها نیز افزایش یابد و به سقف مورد نظر برسد.

در راستای اجرای طرح” احیای بافت‌های فرسوده شهری” طبق قانون باید سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۶۱۲/ ع

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17906

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics