• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
6
عضو شورای شهر رشت:

زباله‌سوز تنها راه‌حل مشکل پسماند نیست/ انگشت اشاره به سمت استانداری و فرمانداری هم برود

  • کد خبر : 18274
  • 24 آذر 1398 - 16:22
زباله‌سوز تنها راه‌حل مشکل پسماند نیست/ انگشت اشاره به سمت استانداری و فرمانداری هم برود
زباله‌سوز تنها راه‌حل مشکل پسماند نیست/ مگر این زباله که به سراوان می‌رود تنها برای شهر رشت است؟/ انگشت اشاره به سمت استانداری و فرمانداری هم برود
 
 
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه تنها در بحث پروژه‌های محیط زیستی صحبت می‌کند، گفت: در موضوع شیرابه سراوان ما در هر دو مورد فنی و عملی مشکل‌داریم. مردم هرگاه از ما می‌پرسند که چه زمان مشکل زباله حل می‌شود می‌گوییم زباله‌سوز باید بیاید. آن‌ها فکر می‌کنند یک زباله‌سوز بیاید همه مشکلات حل خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در کشورهایی که زباله‌سوز مورد استفاده قرار می‌گیرد، ۸۰% زباله‌ها خشک است نه مانند ما که ۸۰% زباله تر داریم. زباله‌سوز از لحاظ سمی بودن و خطرات دیگر مشکلاتی را می‌تواند به وجود بیاورد. با نبود فیلتر نیز مشکلات ما افزایش پیدا خواهد کرد و تأکید می‌کنم که زباله‌سوز تنها راه‌حل مشکل پسماند نیست و با آن مشکل پسماند حل نمی‌شود.
 
ذاکری افزود: در بحث شیرابه سراوان هنوز ما نمی‌دانیم اکسید آهن از کجا باید بیاید و باقیمانده آن به کجا برود؟ در چنین شرایطی چندان هم فکر نمی‌کنم دلیلی به بازدید وجود داشته باشد. ما سؤالات علمی و فنی بسیاری داریم که می‌خواهیم وقتی به‌عنوان عضو شورا صحبت کنیم پاسخی فنی و علمی بشنویم که مردم فکر نکنند با انجام این کار تمام مشکلات دیگر حل می‌شود. همه‌چیز بودجه و اعتبار می‌خواهد و همانند بحث رودخانه‌ها خیلی از موارد به شهرداری مربوط نمی‌شود.
 
عضو شورای شهر رشت اضافه کرد: تا زمانی که به سمت مدیریت جامع شهری نرویم مشکلات ادامه خواهد داشت. فوتبال به مشکل برمی‌خورد مردم از ما انتظار دارند، صداوسیما سریال پخش می‌کند مردم از ما انتظار دارند. از دست ما مگر چه چیزی بر می‌آید؟ خیلی از این موارد از عهده ما خارج است. مگر این زباله که به سراوان می‌رود تنها برای شهر رشت است؟ اما همه‌چیز به رشت ختم می‌شود.
 
وی با بیان اینکه همه از ما انتظار داند این مشکلات را حل کنیم، اظهار داشت: به‌راحتی انگشت اشاره همه به سمت شورا و شهردار است. هر چیزی که باشد فرقی نمی‌کند، از بدی آب‌وهوا گرفته تا وضعیت شهر و ترافیک همه تقصیر ماست! ما در کدام حوزه اختیارداریم که همه‌چیز را باید پاسخ بدهیم؟ اختیارات را به ما بدهند ما نیز پاسخ خواهیم داد.
 
ذاکری تأکید کرد: انتظار ما این است که نه‌تنها انگشت اشاره به سمت ما، بلکه به سمت استانداری و فرمانداری نیز برود.
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18274

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics